A kijárási korlátozás alatt az egyszeri influenszer nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen otthon a négy fal között maradni, nem mehetek el drága éttermekbe, nem csinálhattak szelfiket a méregdrága kölcsönelektromosautóikból, nem mehettek olyan szállodába, rooftop barba kikapcsolódni, ahova a nép egyszerű gyermeke soha be nem teheti a lábát.

Ami még ennél is nagyobb probléma volt számukra, hogy a magukat pletykára és botrányokra felépítő bulvár-celeb influenszerek ebben az időszakban nem tudták magukat felrakatni a legnagyobb bulvárlapot címoldalaira, pedig számukra ez az egzisztenciájuk alapját képzi. A mai rohanó világban, ahol egymást érik a tehetségkutatók, különböző sztárgyárak és valóság show-k nem könnyű bennmaradni a nyilvánosságban és a közbeszédben. Elég pár hét hónap címlapsztori nélkül és a követői bázis csökken, amivel már egyből nem lesz az adott influenszer annyira csábító a multik marketingesei számára és oda a legújabb szépségápolási termékcsalád promóció, oda a legújabb ízesítésű üdítővel való fotózkodás, oda a legújabb ingyenes étterem látogatás.

Hivatalosan az influenszer marketing jelentése magyarul véleményvezér és vélemény befolyásoló marketing. Azonban mára a tömeggyártott média korában eljutottunk oda, hogy a véleményvezéreknek nincs saját véleményük, csak a multinacionális cégek marketing osztályain kitalált és tűpontosan megfogalmazott szlogeneket és termékbemutató szövegeket tudják szolgai módon ismételgetni. Érték és tartalom nélküli tartalmakat gyártanak, amiknek egyetlen célja a minél nagyobb kattintásszám és a minél nagyobb bevétel generálása. Saját öteltetek nélküli tartalmak gyártása a fontos, a trendek és pillanatnyi divat hullámok meglovaglása, hiszen a bevált és sikeres formuláktól való eltérés magában hordozza a lehetséges kudarc esélyét. Ez nem opció ezeknek az influenszereknek, mivel ők bármikor eldobhatók és lecserélhetők. Lényegében élő lélegző reklámtáblákként funkcionálnak a cégek számára.

Ezt a tevékenységet nehezítette meg a járvány miatt kihirdetett kijárási tilalom, hiszen az eddig használt reklámsémák, az eddig használt kattintásvadász műbalhékat nem tudták csinálni, ezzel teljesen beszűkültek a lehetőségeik.

Szerencsére jött a #maradjotthon kampány, egy olyan hullám generálódott az online és az offline térben, ami ismét könnyen meglovagolható. A helyzet adott volt, a szlogenek készek voltak, csak be kellett másolni a szelfik alá.

Hirtelen az összes influenszer elkezdett foglalkozni a járvánnyal, amit #maradjotthon előtt próbáltak minél messzebbről elkerülni, hiszen még nem tudták, hogyan reagálnak rá az emberek. Amikor a társadalom legnagyobb részének az volt a véleménye, hogy otthon kell maradni jöttek az influenszerek és ők is visszhangozták az emberek véleményét.

Amikor viszont kezdtünk elérkezni a holtponthoz, amikor az embereknek elegük lett az otthonülésből és végre ki akartak végre szabadulni, amikor egyre nagyobb kezdett lenni a társadalmi nyomás az egyre több megszűnt munkahely miatt szépen lassan elcsendesedtek, majd a kijárási korlátozás feloldásakor a #maradjotthon-t egy csapásra felváltotta a #végreszabadság és az élet visszatért az addigi megszokott körforgásába.