Az eset ugyan nem Baranya megyében történt, de talán a helyszín lényegtelen is. A Ford vezetője az utolsó pillanatban vette észre a kiugró állatot, ami körülbelül 130 kiló volt. Sajnos a vaddisznó nem élte túl a balesetet, az autó is totálkáros lett, casco hiányában a biztosító sem fog fizetni, szerencse a szerencsétlenségben, hogy a sofőr megúszta komolyabb sérülések nélkül a találkozót.

Mit tehetünk ilyen helyzetben?

Sajnos leginkább semmit. Ha túl későn vesszük észre az állatot, akkor szinte esélytelen, hogy ne üssük el. Szakértők szerint az sem jó megoldás, ha elrántjuk a kormányt, hiszen a szembe sávból érkezővel ütközhetünk, vagy árokba borulhatunk, nagy tempónál mindkettő halálos lehet. Az egyetlen megoldás a fékezés, ha szerencsénk van sikerül megállni időben. Ezért is különösen fontos a követési távolságok betartása, mondta el a szakértő. Tovább érdemes megnézetni gyakran a fékeket, és minél jobb minőségű gumit használni. Tovább segíthet, ha használjuk a dudánkat, ugyanis a hangos zaj elijesztheti az állatokat.

MAGYARORSZÁGON A 2017–18-AS VADÁSZATI ÉVBEN ELÜTÖTT 6218 NAGYVADBÓL 4756 ŐZ VOLT, ÉS A BALESETEK NAGY RÉSZE A PÁRZÁSI IDŐSZAKBAN TÖRTÉNT.

Kevesen tudják, de az elütött állat után nemcsak a sofőr kérhet kártérítést, hanem a vadásztársaság is.

A vadásztársaság perelheti a sofőrt, aki elgázolta az őzet. Teljesen jogosan kérhetik, hogy fizesse ki az őz árát, ami egy totálkáros autó mellé még nem kis kiadást jelent. Ez akkor nem követelhető, ha nincs kint a vadat jelző tábla

– mondta el Kapitány Tibor vezetéstechnikai tréner. (origo/baleset-info)