Szeretjük tesztelni a baranyai vendéglátóhelyeket, és bemutatni azokat az olvasóinknak. Ezekkel kimondatlanul is az a célunk, hogy támogassuk őket, felületet biztosítsunk számukra, és segítsük őket, pláne a pandémia miatt kialakult helyzetben. Azonban van úgy, hogy a negatívumokat is muszáj megírnunk, éppen azért, hogy Önök elkerülhessék azokat.

Szombat délelőtt akadtam rá a pécsváradi Tanya Csárda weblapjára, ami a csodás Dombay-tó mellett található, a honlapon feltüntetett árak pedig több, mint barátságosak voltak. Nosza, irány Pécsvárad!

Az első meglepetés a kézben fogott étlapnál ért minket, finoman szólva sem ugyanazok az árak voltak feltüntetve, mint a honlapon. Oké, feltehetőleg régóta nem frissítették az internetes felületet, plusz pár ezer forinton nem múlik semmi, de aki direkt az ottani árak miatt tér be ide, azok bizony csalódni fognak. A valóság jó másfélszerese, a weblapon található áraknak.

Maga az ételek rendben voltak, igazából semmi extra, pontosan azt a színvonalat hozták, amit egy klasszik csárdától elvárhat az ember. Ezzel a részével nem volt gond, ha csak az ételeket kellett volna osztályoznom, akkor a fenti kis kellemetlenséget az árak terén leszámítva, pozitív lett volna az élményem.

Azonban amikor a fizetésre került (volna) a sor, akkor jöttek a gondok. Viszonylag fontos információ, hogy soha nem szerettem a készpénzt, 2021 januárja óta pedig nem is hordok magamnál, ugyanis azóta gyakorlatilag mindenkinek kötelező bankkártyás fizetést biztosítania. Az éttermeknek is. Ráadásul az éttermek esetében külön fontos a terminál: rengetegen fizetnek, fizetnének SZÉP-kártyával. Ma már természetesnek veszem, hogy nem tartok magamnál pénzt, telefonnal vagy kártyával fizetek, könnyű, egyszerű, a Covid időszakban biztonságos, meg amúgy is, nem kell pénzlevétellel és annak díjával bajlódnom, nem kell automatát keresgéljek. Ez egyébként tapasztalataim alapján január óta mindenhol jól működik. Kivéve a Tanya Csárdát.

Fizetésnél jelezték, hogy bizony nincs termináljuk, és nekem ezért el kellett menjek Pécsvárad központjába, hogy vegyek ki pénzt. Ez önmagában felháborító: KÖTELEZŐ terminált tartani, de ha tegyük fel valami miatt nem működik, akkor talán illene az előtt szólni erről, mielőtt az ember rendel. Nem voltam túl boldog, hogy a nyugodt szombati ebédnél a barátnőmet ott hagyva (mert bizony neki maradnia kellett, gondolom azért, hogy nehogy lelépjünk, kösz, fő a bizalom!), mehettem Pécsváradra ATM-et keresni. Miután ez megtörtént és visszaértem, akkor jelezték a felszolgálók, hogy az asztalomnál nem is tudok fizetni, be kell menjek (de miért? mások fizettek kint, láttam a saját szememmel), ahol azért megkérdeztem, hogy mi az ok, amiért nem fizethetek a jogszabályoknak megfelelően kártyával. Állításuk alapján nem érkezett meg a terminál, ami nyilvánvalóan butaság, január elsejétől ez kötelező, 2020-ban mindenhol meg kellett (volna) rendelni azt.

Az étterem több helyen is hibázott. Egyrészről nyilván az súlyos hiba, hogy nincs terminál, alighanem ha NAV-os lennék és nem újságíró, akkor egy cikkel nem úszták volna meg a dolgot, de ha már nincs terminál (ami továbbra is elfogadhatatlan), akkor legalább jelezzék azt előre. Ha meg már így alakult, és ilyen kellemetlen helyzet alakult ki, akkor tudom is én, fordítva biztos felajánlottam volna egy ajándék desszertet, az okozott probléma miatt. Ez sem történt meg. Vagy legalább egy bocsánat kérés jól esett volna…

Eközben kollégám tette fel a kérdést, ami nekem nem is jutott eszembe: mi van akkor, ha busszal mentem volna, nem autóval? Akkor bebuszozok Pécsváradra, és vissza?

Kár érte, mert egyébként a pincérnő kedves volt, az étel is rendben volt, ha nincs ez a gikszer akkor alighanem maradtunk volna még egy desszertre, kávéra is, és most egy nagyon pozitív hangulatú cikket írtam volna, egy szép helyen lévő étteremről. Csak remélni tudom, hogy ezeket a hibákat nagyon-nagyon gyorsan ki fogják javítani, a többi vendég, no meg a saját érdekükben is.

FRISSÍTÉS!

Időközben a hely tulajdonosa jelezte, hogy ő valóban megrendelte a terminált, ami a mai napig nem érkezett meg. Ez természetesen szomorú és megérthető, azonban véleményünk szerint az ilyen esetek elkerülése érdekében nem árt, ha a személyzet ezt előre jelzi a vendégeknek. Mert egyébként – ahogy már írtuk – az étel rendben volt, kár a többiért.