A Meta hivatalosan is bejelentette a Facebook hírfolyamának gyökeres átalakítását, amit már jó ideje pletykáltak a sajtóban. A változás először az iOS-es és androidos appokat érinti, aztán érkezik a webes felületre. Ahogy a Facebook újításainál lenni szokott, az átállás fokozatos, nem mindenki kapja meg egyszerre, a tervek szerint nagyjából egy hét alatt éri el az összes felhasználót.

A nagy újdonság a dupla hírfolyam: lesz a Home (ezt látjuk alapban, ha elindítjuk az alkalmazást) és a Feeds, amire opcionálisan átválthatunk. A Feeds nagyjából az, amit eddig facebookos hírfolyamként ismertünk, az ismerőseink posztjai, a követett oldalak bejegyzései, illetve a csoportok posztjai kerülnek ide, ahol tagok vagyunk. Nem lesznek viszont „ajánlott” posztok – ezekből áll ugyanis az új, alapértelmezett Facebook-fal. Ide bármilyen felhasználótól, oldaltól vagy nyílt csoporttól beeshetnek posztok, csak a Facebook algoritmusa szabja meg a tartalmat, amit elvileg minden egyes felhasználónál az egyéni ízlésére és szokásaira optimalizál. Hirdetések természetesen mind a két hírfolyamban lesznek. – írja a Telex.

A platform ezek után jobban fog hasonlítani a tinik közelében igen népszerű TikTokra, hiszen részben az app fogja eldönteni, hogy milyen tartalmat fog feldobni a felhasználóknak. A Facebook a fiatalok között egyre kevésbé népszerű, erre próbál reflektálni az amerikai cég.