Nem lesz újdonság amit írok: Pécs tömegközlekedése bajban van, a sofőrhiány pedig krónikussá vált, a hírek szerint csak tavaly harminc buszsofőr mondott fel az önkormányzati cégnél. Akik maradtak erőn felül próbálják működtetni a tömegközlekedést, fontos leszögezni: nem a buszsofőrök hiánya a kaotikus állapot, ők mindent, és még annál is többet megtesznek. 

Nem újdonság, hogy bajban van a pécsi tömegközlekedés, azonban ma már nincs nap, hogy ne maradna ki több járat, hogy egy-egy pécsi Facebook csoportba ne érkezzen panaszáradat a jelenségről. Nem kérdés az sem, hogy a kormányzati elvonások nem segítettek a helyzeten, de meddő felelőtlenség lenne a városvezetésnek csak erre mutogatnia. Más településekről is vontak el forrásokat, mégse került az összeomlás szélére a tömegközledés, sőt a szintén ellenzéki vezetésű Egerben egyenesen ingyenessé tették azt. Egyébként Szegedről, Debrecenből és a többi nagyvárosból sem érkezik hír, hogy lassan ne maradna buszsofőr, aki vezetné az autóbuszokat. 

Túl a nehéz örökségen, túl a kormány részéről tapasztalható megszorításokon, nyilvánvalóan a mostani városvezetésnek is van bőven felelőssége, végső soron ők felelnek Pécs tömegközlekedéséért. Jelenleg a legfontosabb, és a legégetőbb kérdés a buszsofőrök helyzete, akik továbbra is alul vannak fizetve, ráadásul egyre többet kell túlórázniuk, hogy legalább a mostani szintet tudja tartani a Tüke Busz. Ilyenkor különösen visszás, ha egy haveri vállalkozónak készülnek 14 millió forintot kifizetni a semmire, ahogy a különböző haveri kifizetések, jutalmak és bónuszok is kérdéseket vetnek fel. Semmi demagógia nincs abban, hogy ezekből a pénzekből minden további nélkül rendezni lehetne a sofőrök helyzetét, el lehetne érni, hogy olyan fizetést kapjanak, ami biztosítja számukra, és a családjuk számára az emberhez méltó életet, és ne menjenek el a versenyszférába, vagy külföldre dolgozni. 

Tavaly sem fogalmaztam máshogy, idén sem fogok: egy Pécshez hasonló nagyváros buszsofőrök nélkül nem fog tudni működni, de alpolgármesterek, ilyen-olyan biztosok, és haveri vállalkozók nélkül minden további nélkül. 

Most pedig várok. A busz vagy jön, vagy nem.