A társadalmi egyeztetés eredményeinek figyelembevételével a napokban tesznek közzé


    Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára „Bringára váltva” című időszaki kiállítás megnyitóján elmondta, hogy 2016 óta hálózati szemléletben zajlik a kerékpárutak fejlesztése.
    Ez azért is indokolt, mert Hollandia és Dánia után Magyarországon használják legtöbben közlekedésre a kerékpárt – jegyezte meg.
    Mint hozzátette, 2012 után Budapesten is megindultak a kerékpárosbarát fejlesztések, de országszerte még mindig hatalmas igény van a hasonló beruházásokra.


    Révész Máriusz azt mondta, hogy elkészült Magyarország kerékpáros stratégiája, amelyet a társadalmi egyeztetés eredményeinek figyelembevételével a napokban tesznek közzé. Ennek részeként várhatóan 2024-től az általános iskolákban közlekedési alapismereteket is oktatnak majd.
    Schneller Domonkos, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója kiemelte a Magyarországon az elmúlt évtizedben beindult, erőteljes „bringás pezsgést”. Létrejött a hálózatba kötött kerékpárút-rendszer – többek között Budapest és a Balaton között -, ismét megrendezik a Tour de Hongrie kerékpáros körversenyt, Budapesten pedig elindult és egyre népszerűbb a Bubi közbringarendszer, több ezren juthattak továbbá kormányzati támogatással elektromos biciklihez.
    Mindezek eredményei látszanak a kerékpárhasználat terjedésében is, nem indokolatlan kerékpáros forradalomról beszélni – hangsúlyozta, hozzáfűzve: részben ez a fejlődés ösztönözte a kiállítás megrendezésére a Közlekedési Múzeumot.
    A múzeum több mint 70 ezer műtárgyat őriz, köztük száznál jóval több kerékpárt. Régi álom valósult meg azzal, hogy a sokkerekes járműveket bemutató tárlatok után végre a kerékpárok történetéről szóló kiállítást is megnyithatják – jegyezte meg.
    Schneller Domonkos kiemelte, hogy Magyarországon régen rendeztek ilyen átfogó kiállítást a kerékpározásról: több mint 100 kerékpár és számtalan kapcsolódó tárgy – többek között alkatrészek, sportrelikviák, egyéb járművek és kipróbálható replikák -, mellett fotók és kisfilmek tekintik át a kerékpározás történetét az 1817-es, Dreiser-féle futógéptől a mai, legmodernebb fejlesztésekig.
    A tárlat egyaránt bemutatja a modern kerékpár kialakulásához vezető kísérleteket és fejlesztéseket, a biciklit mint közlekedési és szabadidős eszközt, de a kerékpársport különböző szakágait is.
    Az október 23-áig látható kiállításhoz tematikus tárlatvezetések, múzeumpedagógiai programok, foglalkozások is kapcsolódnak.
    A nyitás után egy nappal, szombaton a Közlekedési Múzeum számos programmal vesz részt a Múzeumok éjszakáján is. A rendezvény alatt nosztalgiavillamosozásra ad lehetőséget a Közlekedési Múzeum és a BKK: az Északi Járműjavítóba egy különleges, F1A típusú villamossal is érkezhetnek a látogatók.

elkészült Magyarország kerékpáros stratégiája, amelyet a napokban tesznek közzé. Ennek részeként várhatóan 2024-től az általános iskolákban közlekedési alapismereteket is oktatnak majd.

Forrás: MTI