Automatizált szállítópályát helyezett üzembe a Magyar Posta Zrt. Nagykanizsán

 Az új szállítópályának köszönhetően lényegesen hatékonyabban és gyorsabban zajlik a csomagok szortírozása és feldolgozása a jelenleg 88 dolgozót foglalkoztató nagykanizsai üzemben – írja a cég közleményében.
    Hangsúlyozzák: az online vásárlások volumenének dinamikus növekedése a Magyar Postát logisztikai infrastruktúrájának folyamatos fejlesztésére sarkallja. A társaság digitalizálja és automatizálja a raktártechnológiát. Szállítópályákat helyez üzembe, modernizálja a szállítójárműparkját, és növeli csomagautomatáinak számát.
    Horváth Tamás, a Magyar Posta szervezetirányítási vezérigazgató-helyettese a közleményben kiemelte: a Nagykanizsán élő mintegy 45 ezer ember négy postán intézheti ügyeit a jogszabályban elvárt kettő helyett. Az eszközpark megújításával már ebben a régióban is korszerű, elektromos rásegítésű kerékpárok, illetve háromkerekű elektromos segédmotorkerékpárok segítik a kézbesítők munkáját.
    A nagykanizsai üzemcsarnok 71 település csomaglogisztikai tevékenységét végzi. 75 postát lát el biztonságos, korszerű munkakörülmények között. A szállítópálya óránként átlagosan mintegy 2000 küldemény feldolgozására képes. A pálya szalagja a 10 dekagrammostól a 32 kilogramm súlyú küldeményekig mindenféle csomagot képes feldolgozni. A gép azok hitelesített tömeg- és térfogatmérését, illetve azonosítását és irányítását is elvégzi.
    A közlemény arról is beszámol, hogy a társaság 2023-ban Kaposváron, Füzesabonyban, Zalaegerszegen, Szombathelyen, Hatvanban, Nagykanizsán, Békéscsabán és Veszprémben épített ki automatizált csomagfeldolgozási rendszert. A fejlesztések között szerepel annak a mintegy 300 postának a gépesítése is, amelyet jelenleg még nem támogat informatikai rendszer.
    Az év elején meghirdetett postapartneri programban – amelynek keretében jellemzően az alacsonyabb lakosságszámú települések számára teszik elérhetővé a postai szolgáltatásokat – a nagykanizsai régióban Bázakerettyén és Borsfán már új típusú postapartner biztosítja a postai szolgáltatásokat, 13 településen pedig a Magyar Falu Programban valósult meg partneri együttműködés.
    Fityeházán, Garaboncon, Sandon és Sormáson ugyanakkor „a manuális technológia kiváltását tervezi a vállalat” – tették hozzá.
    A Magyar Posta jelezte azt is: a legmagasabb színvonalú szolgáltatások érdekében folyamatosan méri az ügyfelek elégedettségét. A vállalat által egy éve indított közvéleménykutatás szerint az MPL házhoz szállítási tevékenységét – több mint egymillió visszajelzés alapján – 10 pontból 9,5 pontra értékelték a megkérdezettek.

Forrás: MTI