Az MNB 19 millió forintra bírságolta az NN Biztosító Zrt-t az ügyféltájékoztatás, az informatikai biztonság, illetve egyes szerződési feltételek hiányosságai miatt
Közölték, hogy a biztosítónak december végéig számot kell adnia a legtöbb kérdésben a jogsértések megszüntetéséről.
A jegybank megállapította, hogy a biztosító informatikai rendszerénél nem volt megfelelő a jogosultság ellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés.
Hozzátették: az életbiztosítási termékek szerződési feltételei kapcsán is több jogszabályi meg nem felelést tárt fel, így azokban például a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékekhez kínált eszközalapok esetében az MNB a befektetési politikától való szabálytalan eltérés lehetőségét azonosította. A biztosító termék felülvizsgálati folyamatai tekintetében pedig az éves érdemi felülvizsgálat elmaradását, illetve annak nem megfelelő dokumentálását állapították meg.
Nem volt megfelelő a tájékoztatás például az értékkövetésről, illetve a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokról – írta a jegybank.
Hiányos volt ezen felül a biztosító panaszkezelési szabályzata, valamint a honlapján nem szerepelt az online vitarendezési platformra mutató link. Nem válaszolták meg továbbá minden esetben határidőben az ügyfélpanaszokat, illetve nem teljes körűen tájékoztatták a fogyasztókat a panasz elutasítása esetén a rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségekről – sorolta az MNB.
A vizsgálat hiányosnak találta továbbá a biztosító újonnan belépő alkalmazottjaira irányadó oktatási szabályzatait is.
Az MNB a bírság kiszabásakor mérlegelte a cég pénzügyi adatait, piaci részesedését, a jogszabálysértések súlyát, lehetséges hatását, enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása – írták a közleményben.
Forrás: MTI