Legutóbbi ülésén fogadta el a város új vizuális arculatát Pécs város közgyűlése. – írja közleményében az önkormányzat. A várakozások szerint az új arculat és a mögötte húzódó értékalapú stratégia nem csak új, modern megjelenést biztosít a város számára, de egyúttal versenyképességét és láthatóságát is növeli. A cél egy hiteles, értékalapú településmárka létrehozása és annak tartalmi, vizuális felépítése volt.

A cél érdekében és a Pécsi Tudományegyetemmel való együttműködés jegyében Pécs önkormányzata a PTE Művészeti Kar jelenlegi és volt grafikus hallgatói számára hirdetett pályázatot. A győztes pályaművet tovább finomítva készült el a város arculati koncepciója és új logója, ezeket az alábbi videó mutatja be:

2023. szeptember 19-én a város közgyűlése elfogadta Pécs új arculati kézikönyvét. Pécs új vizuális koncepciója egységként kezeli a város két egyedi vonását. A várost, ahol a kulturális értékek, az épített emlékek egymást érik, és a várost, amelyet körbeölel a természet.

Az új városi logó koncepciójában megjelenik az öt torony motívuma, amely a kulturális örökséget képviseli, és az ezeket körülölelő szalag, vagyis a Mecsek, amely egyszerre szimbolizálja Pécs különleges földrajzi adottságait és a városra jellemző összetartást, közösségi életét.

Kimondottan az új arculathoz készült Pécs város saját, új betűtípusa, a Pannonius Sans, melyet Boskovitz Oszkár, a PTE oktatója, elismert tipográfus készített.

Az új arculat bevezetésével megújult a város honlapja is. A város immár új arculatával új közösségi média csatornákon is megjelenik, lehet a Facebookon, az Instagramon és a TikTokon is követni Pécs oldalait.