Egy 52 éves várpalotai nő látszólag egy mobiltelefon-szolgáltatóhoz tartozó számról kapott SMS-t. Az üzenet szerint egy napja van beváltani ügyfélhűségpontjait, különben azok elvesznek. Ehhez egy linket is csatoltak, ami a szolgáltató weboldalához megszólalásig hasonlító felületre navigálta. Ott egy nagyon kedvező áron hirdetett okosórát választott ki a sértett, a pontjait arra szerette volna felhasználni. Mivel ezek nem teljesen fedezték az óra árát, még 3000 forint megfizetését kérték bankkártyával.

A nő, bízva a jó üzletben, meg is adta kártyájának adatait és biztonsági azonosítóit. Ezután azonban azt tapasztalta, hogy közel 200 ezer forint értékben kezdeményeztek tranzakciókat a számláján.

Legyen mindig körültekintő! Egy ismeretlen forrásból küldött linkre kattintva soha ne adja meg bankkártyájának vagy számlájának adatait!