Csütörtöktől lehet az önkormányzati és az EP választáshoz kapcsolódó, a szavazóköri névjegyzékkel összefüggő kérelmeket benyújtani a választási irodáknál.

A szavazás kiírásának időpontjától függetlenül csak a szavazást megelőző 66. naptól, így április 4-étől indul a kérelmek beadása. Az átjelentkezésre, külképviseleti szavazásra jelentkezésre vagy a mozgóurna-igénylésre vonatkozóan lehet választási kérelmeket beadni.

A kérelmek legegyszerűbben és legbiztosabban a valasztas.hu oldalon nyújthatók be online azonosítással, vagyis ügyfélkapuval, telefonos azonosítással, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy arcképes azonosítással. A kérelmek beadhatók személyesen is a helyi választási irodákban. Ehhez nincs szükség nyomtatvány előzetes kitöltésére, csak a személyazonosságát igazoló érvényes okmányt kell a választónak magával vinnie.

Kézbesítési meghatalmazott is leadhatja a kérelmet és át is veheti a választási iroda döntését. A mozgóurnával vagy a határon túli választók regisztrációjával kapcsolatos beadvány bármely helyi választási irodába beküldhető postai úton.