Egy rövid, nagyjából 190 kilométeres repülőút miatt kritizálják a futball-Európa-bajnokság elődöntőjébe jutott spanyol válogatottat. A csapat a Stuttgart és München közötti távra választotta inkább a repülőt, írta a Krone Zeitung cikke alapján a Telex.

Az osztrák lap azt írta, hogy a két német város légvonalban 190 kilométerre van egymástól, de busszal sem túl hosszú az út, két és fél óra alatt megtehető. Ez annak fényében még inkább elhanyagolhatónak tűnik, hogy a Bild beszámolója szerint a spanyol csapat tagjai másfél órát buszoztak a donauschingeni edzőtáborból a repülőtérre.

Bastian Greiner, a baden-württembergi Németországi Környezet- és Természetvédelmi Szövetség (BUND) mobilitási és közlekedési szakértője élesen bírálta az akciót. „Elítéljük a rövid távú repülést, amely alapvetően rendkívül problematikus az éghajlat szempontjából. Ráadásul a futballistáknak és a válogatottaknak példamutató funkciójuk van, ezért ez annál is érthetetlenebb” – mondta Greiner a Német Sajtóügynökségnek.

Már az Eb-n sem ez az első rövid repülőút, a belga válogatott Düsseldorfból Paderbornba repült, amivel egy 177 kilométeres buszutat váltottak ki. A repülés maga nagyjából félórás volt, de a reptérig is buszoztak fél órát, és még a beszállási procedúra is eltartott egy darabig, összességében nem sok időt spóroltak meg. De a török válogatottat is támadták amiatt, hogy egy rövidebb utazást repülőgéppel tettek meg a csoportmeccsek során.

A rövid, belföldi repülőjáratokat például Franciaországban már betiltották, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást. A franciáknál olyan célállomások között lehet repülni, amelyek nem helyettesíthetők 2,5 óránál rövidebb vonatozással.