A Gazdasági Bizottságban hallgatná meg az LMP Lázár Jánost a vasút katasztrofális helyzete miatt

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága rendkívüli ülésének összehívását és Lázár János meghallgatását kezdeményezi Bánki Eriktől nyílt levélben az LMP – Magyarország Zöld Pártja.

A magyar vasút katasztrofális helyzetben van, jelzi ezt a szombati balatoni, majd a vasárnap esti budapesti és a hétfő délelőtti országos forgalmi válság is. Lázár János felelős miniszterként leállított budapesti vasúti fejlesztéseket, egy tollvonással visszamondott járműbeszerzéseket és minisztersége alatt tovább romlott az utastájékoztatás is. – olvasható az LMP közleményében.

A bizottság elnökétől, Bánki Eriktől azt várjuk, hogy minél rövidebb idő alatt hívja össze a bizottságot, a minisztertől pedig azt, hogy jöjjön el az ülésre. – írja közleményében az ellenzéki párt.

Csárdi Antal, az LMP  frakcióvezető-helyettes nyílt levélben szólította fel Bánki Eriket, és kezdeményezte az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága rendkívüli ülésének összehívását és Lázár János meghallgatását a magyar vasút katasztrofális helyzete miatt.

Csárdi Antal, az LMP  frakcióvezető-helyettes nyílt levele Bánki Erikhez:

Bánki Erik elnök úr részére

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának elnöke

Tisztelt Elnök Úr!

Az LMP – Magyarország Zöld Pártja országgyűlési képviselőcsoportja nevében kérem, hogy a Gazdasági Bizottság soron kívüli ülését hívja össze, melynek keretében a Bizottság hallgassa meg Lázár János építési és közlekedési minisztert a vasúti közlekedés válságáról.

Mára már mindenki számára egyértelművé vált, hogy a magyar vasút katasztrofális helyzetben van, jelzi ezt a szinte folyamatossá váló forgalmi válság, az állandó késések, és sajnos ott tartunk, hogy a fejlesztések elmaradása miatt az összeomlás szélére került a magyar vasúti közlekedés. Még fel sem ocsúdtunk a vasárnapi Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás alól, hétfőn már a Nyugatinál törtek el a sínek. Mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van. Az állapotromlás miatt a Keletiben számos váltón már csak 20 km/h a megengedett sebesség, de a Nyugati biztosítóberendezései is rémisztőek.

Lázár János felelős miniszterként leállított budapesti vasúti fejlesztéseket, egy tollvonással visszamondott járműbeszerzéseket és minisztersége alatt tovább romlott az utastájékoztatás is. Lázár Jánosnak közvetlen döntéshozói felelőssége van a kialakult állapotért, hiszen minden lépésével mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban.

Bízom benne, hogy kezdeményezésemet elfogadja, összehívja az Gazdasági Bizottság rendkívüli ülését, Lázár János miniszter meghallgatásának napirendre tűzésével együtt.

Válaszát előre is köszönöm!

Budapest, 2024. augusztus 26.

Csárdi Antal

frakcióvezető-helyettes LMP – Magyarország Zöld Pártja képviselőcsoportja