„Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton. „ – olvasható Vitézy Dávid mai közösségi oldalon megosztott bejegyzésében. Az egykori Nemzeti Közlekedési Központ vezérigazgatója, aki a júniusi választásokon főpolgármester-jelöltként indult, most a Facebook-oldalán közölt adatokat a MÁV negatív rekordjáról.
„Végtelenül szomorú ezt a leépülést látni. A miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt “Lázár János előtt és Lázár János után”, mert “akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát” – nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?” – írja bejegyzésében Vitézy Dávid.
„Az idősorokat megnézve ugyanis az látszik, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult. Immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető: egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított beszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.” – olvasható az egykori Nemzeti Közlekedési Központ vezérigazgatójának közösségi oldalán tett bejegyzésében.
„Ha a kormányzati döntéshozók azzal áltatják magukat, hogy nincs itt semmi látnivaló, hisz a MÁV mindig is rossz volt, a magyar emberek így ismerik, megszokták, akkor csak magukat vezetik félre: valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már sajnos igazán látványos. Néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke — nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.” – zárja igen csak kritikusra sikerült sorait Vitézy Dávid.