„A szlovákiai Kaufland külön honlapot indított magyarországi vásárlóknak. 2022-ben körbejártuk a környező országokat, és megnéztük, ugyanazok a termékek melyik országban lévő Lidlben mennyibe kerülnek. Több jel arra utal viszont, hogy az akkori élelmiszerár-robbanás óta olyanok is rászoktak a külföldi bevásárlásra, akik korábban nem tettek ilyet.” – írja a Telex
Az egyik ilyen, hogy 2023 áprilisában létrehoztak egy Facebook-csoportot Szlovákiai bevásárlás néven, arra, hogy a bevásárlóturisták megoszthassák egymással tapasztalataikat. A csoportnak mára majdnem 75 ezer tagja van. Azt megalapító Hovanyecz István nemrég a G7-nek mondta: sosem gondolta volna, hogy az ekkora siker lesz.
a csoport bejegyzései alapján úgy tűnik, hogy vannak, akik száz, vagy akár több száz kilométerről autóznak el egy-egy nagyobb bevásárlásra.
A szlovákiai Kaufland olcsobban-szlovakiaban.hu néven honlapot indított, amelyen az akcióikat kifejezetten a magyarországi magyaroknak mutatják be. A honlapon azt írják: „Kis utazás, nagy spórolás minden család számára”.
Az újságokon magyarul írják ki a termékek neveit, és forintban is feltüntetik az árakat. Ígí a magyarországi vásárlóknak könnyebb összehasonlítani az ottani árakat a hazai boltok áraival. A honlapon kilenc, a magyar határhoz közeli Kauflandot reklámoznak, amelyek Pozsonytól Sátoraljaújhelyig nagyjából egyenletesen oszlanak el a magyar határ mellett.
A magyar élelmiszerárak az elmúlt 10 évben nagyjából az EU-s átlag 80-85 százalékán voltak. Az elmúlt három év inflációs válsága miatt azonban 2023-ra behoztuk az EU-s átlagot és a horvát, valamint az olasz átlagárakkal kerültünk egy szintre.
forrás: telex.hu