Vitézy posztja után a MÁV visszaállította a régi adatok elérhetőségét is

Péntek délelőtt Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója volt az ATV Start vendége, ahol a vasúti vezérigazgató beszélt a MÁV aktuális kihívásairól, a menetrendszerűség problémáiról és a szükséges infrastruktúra-fejlesztésekről.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a menetrendek pontossága kapcsán Vitézy Dávid kritikájára is reagált az ATV ma délelőtti műsorában. Hegyi elmondta, hogy hivatalba lépése után azonnal kérte a menetrendi adatok átláthatóbb közzétételét. „Korábban egy régi típusú táblázatban… gagyi grafikonnal kiegészítve” jelentették meg ezeket az adatokat, mondta. Mostantól azonban részletesebb statisztikákat készítenek, amelyek a késések mértékét, helyét és a legjobb, valamint legrosszabb vonalakat is bemutatják. „Tragikus menetrendszerűségi adataink vannak a Bakonyon átvezető húszas vasútvonalon,” – tette hozzá.

Ennyi volt, a MÁV nem csak elfelejtette közölni a szeptemberi menetrendszerűségi adatokat, de visszamenőleg egy évtizedre is eltüntették ezeket a honlapjukról. Úgy tűnik, Lázár János leszólt, hogy nem akar többet hallani a vonatok késéséről, mert egy hónapnyi kínos hallgatás után ma már büszkén be is jelentette a MÁV: többé nem publikálják a részletes késési adatokat – biztos ismét annyit késtek az InterCity-k, hogy újabb negatív rekord dőlt meg. – olvasható Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője, a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöke ma reggeli Facebook bejegyzésében.

Hogy is mondta Orbán Viktor a Parlamentben hétfőn Lázár János és a MÁV teljesítménye kapcsán? “​​Ha a MÁV egy korszerű vállalat lesz valamikor, az Lázár minisztersége alatt fog megtörténni.” – úgy látszik, a héten ezügyben az egyetlen fejlemény a menetrendszerűségi adatok eltitkolása lett. – idézett Magyarország miniszterelnökének szavaiból a politikus

Közölnek, persze hiszen jön egy új színes-szagos “havi riport” helyes ábrácskákkal és a korábbi adattartalom töredékével, ahol összemossák a jóval kevesebbet késő budapesti elővárosi és a rendkívül pontatlan távolsági vonatok adatait egymással, ezáltal láthatatlanná téve az InterCity-k késéseit. “Ügyes”. Erről szólt tehát a “módszertani felülvizsgálat”, amit a MÁV szóvivője (‘“vezérigazgatója”) bejelentett három hete az Indexen.- írja közösségi oldalán kitett bejegyzésében Vitézy Dávid.