Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak. Ezt Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára jelentette be szombaton a közösségi oldalán.
Nagy Bálint a projektet azzal indokolta, hogy a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is. Az új járművek beszerzése ugyanakkor hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba. Érdemes tehát azokat is számításba venni, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek. „Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni” – mondta az államtitkár.
Hozzátette, az erősítésre nagy szükség van, mert az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az új kedvezményrendszernek köszönhetően ma többen utaznak a MÁV vonatain, mint a járvány előtti rekordidőszakban.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szerint a vasúttársaságnak az a feladata, hogy a jelenlegi népszerűséget megszolgálja. Ezért „hadrendbe kell állítani minden járművet”, amellyel a MÁV rendelkezik.
Ennek érdekében kezdődött el annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni. Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi.
A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak. Így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre.