„Egyszerre vicces és szomorú, ahogy a semmit próbálják reformmá sminkelni. A MÁV vezérigazgatója még úgy posztolt a mai bejelentésről, hogy “alkatrészhiány miatt” forgalomból kivontan álló 40-50 éves IC-kocsikat reaktiválnak – ebből aztán a kormányzati kommunikációban már az jelent meg egy órával később, hogy 100 új IC-kocsi érkezik. Nem mindegy.” – reagált Lázár János tegnapi bejelentésére Facebook oldalán Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője, a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöke.
Az állami közösségi közlekedés színvonalának javítására 2025-re Lázár János, építési és közlekedési miniszter 10 pontos vállalást tett. (Amelyről tegnap mi is beszámoltunk!) A miniszter a szerdai, Közlekedésinfo tájékoztatóján elmondta, hogy június elsejétől a 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél, ötnél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak. 2026. január 1-jére a MÁV és a Volán pályaudvarain felújítják az összes mosdót, az InterCity járatokon április elsejétől takarítószemélyzet lesz, idén, illetve jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, erősítik a mozdonyflottát, vasúti kocsikat újítanak fel, illetve újakat is vásárolnak.
A magyar állami tulajdon növelése lehetővé teszi, hogy a GYSEV bővülő kapacitását beforgassák a magyar vasúti közlekedésbe, bevezetik az úgynevezett Mávbusz szolgáltatást, azaz szükség esetén busszal viszik el az utasokat, a nyári időszakban klímagaranciát vállalnak, áprilisban pedig új MÁV applikációt vezetnek be, a MÁV plusz applikációban egyebek közt új lesz a késési funkció – sorolta tájékoztatóján Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter a sajtótájékoztatóján azt is bejelentette, hogy klímagaranciát ad a 2025-ös nyári szezonra. A jegyvásárlás során egyértelműen feltüntetik és garantálják, hogy az adott jármű rendelkezik-e klímával. Amennyiben ilyen vonatot nem talál az utas az adott viszonylaton, akkor garantálják neki a klímás buszjáratot.
„Ja, és persze a hosszú távon legfontosabbat se felejtsük: a nagy budapesti és a vidéki pályaudvarok és a mögöttük található, rendkívül értékes óriási fejlesztési területek eközben ellenérték nélkül 99 évre épp magánkézbe kerülnek, elveszítik közvagyon jellegünket, ahogy ezt ma ismét büszkén, saját javaslataként tálalta az építési és közlekedési miniszter.” – olvasható Vitézy Dávid bejegyzésében.
Forrás: mti.hu, Facebook/Vitézy Dávid