Szörnyű tragédia, hogy egy újabb fiatal középiskolás diáklány oltotta ki az életét azzal, hogy vonat elé ugrott. Pár héttel ezelőtt egy hetedik osztályos fiatal lány ugyanezt a szörnyű, tragikus módját választotta a halálnak.
A szörnyű tragédia körülményeit a rendőrség közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálja. A fiatal lány középiskolába járt és jó tanuló volt. A fiatal lány tragikus öngyilkossága nem csak a szülőket, a családját és a tanárait, de még a diáktársait is sokkolta. A fiatal lány halálával végződő tragédiáról a kemma.hu-nak egy édesanya azt mesélte, hogy a lánya szörnyű sokkot kapott az eset után, és még azóta is többször sírva fakad, ha eszébe jut diáktársának szörnyű tragédiája.
“Február 13-án, a győri fővonalon a délutáni órákban 20-40 perccel hosszabb menetidőre, kimaradó és rövidebb útvonalon közlekedő járatokra is lehet számítani, mert baleseti helyszínelés miatt Szárliget és Tatabánya között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok” – írta február 13-án a MÁV.
A fiatal diáklány szörnyű tragédiájáról további részleteket IDE kattintva olvashat!
Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem róható okból, a közlekedés többi résztvevőjének hibájából következtek be – közölte a MÁV-csoport szombaton az MTI-vel.
A 2022-ben elindított Érj haza biztonságban! kampány részeként a vasúttársaság újabb ismeretterjesztő, figyelemfelkeltő podcastban hívja fel a figyelmet a vasút veszélyeire.
A közlemény szerint tavaly 55 halálos áldozatot követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése, míg 46-an szenvedtek súlyos sérülést.
A figyelmetlen közlekedés és a KRESZ-szabályok megszegése miatt 2024-ben 76 vasúti átjárós baleset történt, 15-tel több, mint 2023-ban. Ezek közül 14 baleset követelt emberéletet, 13 baleset súlyos, 13 könnyű sérülésekkel, 36 pedig anyagi kárral járt.
Hozzátették, hogy a MÁV hálózatán az idén eddig 6 baleset történt vasúti átjáróban – feleannyi, mint tavaly -, ezekben két ember meghalt, egy baleset súlyos, egy pedig könnyű sérüléssel járt (a tavalyi év azonos időszakában 12 baleset történt, 3 súlyos és 7 könnyű sérüléssel).
Kiemelték, hogy a MÁV hibájából vasúti átjáróban 2009 óta, több mint másfél évtizede nem történt halálos baleset.
Azt írták, 2024-ben drámaian sok halálos és súlyos balesetet okozott, hogy az emberek tiltott vasútüzemi területen tartózkodtak vagy keltek át. Tavaly 66 gázolás történt, ezekben gyalogosan, kerékpárral vagy elektromos rollerrel közlekedő embereket ütött el a vonat.
A villamos felsővezeték okozta áramütés tavaly egy áldozatot követelt, és két esetben súlyos, életveszélyes sérüléseket okozott.
Huszonegy utas az életét kockáztatva leugrott a mozgó vonatról: emiatt 38-an vesztették életüket és 32-en súlyosan megsérültek.
A részletes adatok között szerepel, hogy 2024-ben a MÁV hálózatán 103 ember vetett véget az életének a síneken, és 15 öngyilkossági kísérlet történt.
Az útátjárókban történt balesetek következtében a vasúttársaság 2021-ben egymilliárd forintot meghaladó, 2022-ben megközelítőleg félmilliárd, 2023-ban hozzávetőlegesen 150 millió forintos kárral volt kénytelen számolni. A kárérték 2024-ben megközelítette a 200 millió forintot.
Felhívták a figyelmet arra, hogy villamos felsővezeték megközelítése életveszélyes, a sínre helyezett tárgyak súlyosan veszélyeztethetik a közlekedő vonatok biztonságát, és a vasút területén el kell kerülni a tiltott helyeket.
Figyelmeztetnek arra is, hogy tartsunk biztonságos távolságot a vasúti pálya mellett, a vonatok ugyanis a levegőt tolva örvényhatással haladnak, ez beránthatja vagy kilökheti az úgynevezett elsodrási határon belül tartózkodó embert.
Forrás: mti.hu, kemma.hu, kekvillogo.hu