Az Unilever brit-holland konszern nem használja ezentúl a termékek csomagolásán a „normál” jelzőt, mivel szerintük ezzel kirekesztve érezhetik magukat azok a vevők, akiknek a bőre vagy a haja zsírosabb vagy szárazabb az átlagosnál – értesült a BBC.

A Dove-ot is tulajdonló Unilever tulajdonosa elmondta, hogy a cég a jövőben nem engedélyezi a terméket reklámozó modelleknek és influenszereknek a hirdetési kép túlzott digitális szerkesztését, ez főleg a test testméreteik, testarányaik és bőrszínük árnyalataira vonatkozik. Elmondása szerint a céljuk ezzel a szépség fogalmának befogadóbb értelmezése.

A marketingstratégia megváltoztatásáról a cég szépségápolási és testápolási termékeinek elnöke, Sunny Jain azt mondta: „Tudjuk, hogy a” normál „eltávolítása termékeinkből és csomagolásunkból önmagában nem oldja meg a problémát, de ez fontos előrelépés… „

Jain hozzátette, hogy a fogyasztók egyre „jutalmazzák a márkákat”, amelyek intézkednek a környezeti és társadalmi kérdésekben. Szerinte a személyes szépségkampány révén az Unilever „sikeresebb vállalkozássá” válik.

A most bevezetett változtatás, vagyis a „normál” szó eltávolítása mintegy 200 terméket érint, és 2022-ben valósul meg.

Fotó: Pixabay