Sokáig nagyon jól haladtunk az oltási programmal, azonban az belassulni látszik, lassan, de biztosan fogy el azoknak a száma, akik szeretnék felvenni bármely vakcinát. A kormány minden eszközt megpróbál megragadni, hogy ösztönözze az oltakozási kedvet, a védettségi igazolvány rendszerét sem véletlenül így dolgozták ki, azonban ez nem biztos, hogy elég lesz.

Több nagyvállalat, köztük a Mercedes, a Suzuki és a Mol is céges oltópontot alakított már ki munkavállalóik számára, erre azonban bármely vállalkozásnak lehetősége van, és ennek hangsúlyozására oltókampányt indít a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – írja a Magyar Nemzet az MKIK elnökére, Parragh Lászlóra hivatkozva.

A munkahelyi vakcinálás előnye egyfelől a dolgozók szervezett, munkavégzéshez igazodó oltása, másfelől a magyarországi átoltottság jelentős felgyorsítása – emelte ki Parragh a lapnak.

Parragh László beszélt arról is, hogy az átoltottság növekedésével egyre fontosabb azok meggyőzése, akik nem szeretnének oltatni, a védettségi igazolványról pedig azt mondta:

a közeljövőben akár indokolttá válhat, hogy adott esetben a munkáltatók különbséget tegyenek az oltott és oltatlan munkavállalók között, mivel az oltás felvétele esélyt biztosít arra egy újabb járványhullám elkerülésére, ami súlyos gazdasági és társadalmi károkat okozna.

– írja a telex.

Kötelezővé lehet ezt tenni, és ezt nem mi mondjuk, hanem az Emberi Jogok Európai Bírósága.