2024 elejére az M6 autópálya eléri az országhatárt. A Bóly és Ivándárda között hiányzó 20 kilométeres szakasz alapkőletételi ünnepségén Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltánt, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese mondott beszédet.

Február óta zajlik a munka az M6 autópálya országhatárig tartó szakaszánál. A régészeti feltárások lassan befejeződnek. A nagytömegű fölmunkák- humuszleszedés, töltésépítés, bevágás készítés- időszaka következik. Ezek mellett megkezdődik a műtárgyak építéséhez szükséges próbacölöpök építése is.

A Bóly és Ivándárda (országhatár) közötti 20 kilóméteres szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval készül. A tervezési sebesség 130 km/óra.

Az érinttt szakaszon három különszintű csomópont épül, az M6-M60 elválási, a Bóly-Keleti és a Villányi csomópont. Létrejöttükkel olyan környező települések becsatlakozása valósul meg a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például Villány, Töttös, Lippó, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek.

A beruházás 16 műtárgy megépítését tartalmazza, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács MÁV vasútvonalon átvezető híd, a völgyhidak a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak felett. Ezeken felül komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.

A fejlesztés célja a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása. Az M6 autópálya országhatárig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: A kormány korábban sosem látott nagyságrendű fejlesztéseket hajt végre rendkívüli tempóban a hazai közúthálózaton. A gazdaságélénkítést is megalapozó kiemelt szakpolitikai törekvéseink a megyei jogú városok négysávos bekötése és az autópályák, autóutak elvezetése az országhatárokig. Míg 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton, jelenleg már hétnél tartunk. A következő évtized közepére minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon.

Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: Az épülő autópálya Baranya legnagyobb beruházása. Megteremti a kapcsolatot dél felé a térség országaival. Mohács logisztikai szerepét erősíti a hármashatár térségében ,az épülő közforgalmi kikötővel, és a kiviteli tervezés fázisában lévő , tervezett Dunai -híddal együtt. Ezek a fejlesztések Mohács 500 területfejlesztési törekvéseinek  legfontosabb elemei.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a projekthez kapcsolódó Villányi csomópont megépítéséről a következőket mondta:  A Villányi bekötőút az M6 autópálya (Villányi csomópont) és a Villány elkerülő keleti csomópontja közötti szakasz kapcsán Előzetes Vizsgálati Dokumentáció, illetve engedélyezési és kiviteli terv készül. A 9 km hosszú, 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, mároki bekötő út csatlakozása), továbbá 1 db műtárgy (Mároki-vízfolyás felett) tervezése van folyamatban. A tervező a munkát megkezdte. Végleges tervekkel 2022 végére kell rendelkeznie.

A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a S-D 2020 M6 Konzorcium végzi nettó 88,6 milliárd forint értékben.