Csaknem 110 millió forintos fejlesztési forrás felhasználásával épült kerékpárút Dél-Baranyában, az Ormánság központjának és legnagyobb lélekszámú településének számító Sellyén – tájékoztatta a Baranya Megyei Önkormányzat az MTI-t.

Azt írták, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásából megvalósított beruházás során több mint ezer méteren alakítottak ki új, kerékpárok közlekedésére alkalmas szakaszokat a kisváros központjában.

Közölték: az emberek munkába járását is segítő fejlesztésnek köszönhetően a településen biztonságosabbá vált a kerékpáros közlekedés, javult az intézmények megközelíthetősége.

A közleményben Nagy Csabát, a térség fideszes országgyűlési képviselőjét idézve kiemelték: egyre több, a kerékpárosokat szolgáló beruházás zajlik Nyugat-Baranyában, ez a biztonságosabb közlekedés megteremtésével a turizmus élénkítéséhez is jelentősen hozzájárul.

Forrás: mti.hu

Fotó:

Kerékpárút megnevezés a pontos leírás szerint arra érthető, amely: „a közúti forgalom által használt felületektől a kerékpáros közlekedés céljára elkülönített út, amelyen csak kerékpárosok és korlátozott körülmények között (20 km/h-nál kisebb sebességgel) segédmotoros kerékpárok közlekedhetnek. A kerékpárutat a kezdeténél, illetve minden szilárd burkolatú út keresztezése után a „Kerékpárút” (KRESZ 26. ábra) jelzőtábla, végénél a „Kerékpárút vége” (KRESZ 26/a ábra) jelzőtábla jelzi”.

Nagy általánosságban azonban a napi köznyelvben kerékpárútnak nevezzük az összefüggő kerékpáros turisztikai útvonalakat, az egyes szakaszok konkrét technikai kialakításától (kerékpárút, kerékpársáv, kisforgalmú utca, mezőgazdasági út) függetlenül is.

Önálló kerékpárút olyan kialakítású hazánkban is, amely szerint a kétirányú kerékpárút általában a közút egyik oldalán létesül, és általában többnyire közös felületen vezeti mindkét irányú kerékpáros forgalmat. Két szélét folyamatos sárga vonallal szokták kijelölni, a kétirányú kerékpárút esetében pedig tengelyében szaggatott sárga terelővonalak kijelölésével kell alkalmazni.

Az utóbbi években nagyon sok helyen alkalmazott egyirányú kerékpárút az út két oldalán, a közúti forgalomnak megfelelő irányban vezeti a kerékpáros forgalmat, ami forgalmi szempontból kedvező. Az ilyen egyirányú forgalmi rendet a közlekedők számára útburkolati jelekkel egyértelművé kell tenni. Településeken vagy akár más lakott területeken belül kerékpársávval lehet kedvezően kombinálni.

Reméljük a beruházás nagyban fellendíti a térség idegenforgalmát, és turisztikai attrakcióként, valamint szabadidős sporttevékenységhez is hasznosítani fogják a helyiek, mindaz mellett, hogy biztonságosabbá válik a közlekedés a helyi bringások számára.