Az LMP szerint nem lehet tovább várni, minden közszolgálati és közalkalmazotti dolgozó számára a bérarányos, inflációt ellentételező bérmegtartó béremelést kell megvalósítani. A zöldek szerint döbbenetes azt látni, hogy azok, akik az állam munkájának legfőbb tartóoszlopai egyálalán nincsenek megfizetve, ráadásul napról-napra kell megélniük, hiszen az infláció elviszi a fizetésük  jelentős részét. Csárdi Antal pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az LMP 45 százalékos béremelést javasol számukra visszamenőlegesen az év közepétől, ugyanis a jelenlegi helyzet elfogadhatatlan és méltatlan. Az LMP képviselője hozzátette, hogy a pedagógusok kapcsán jövőre további béremelésekre van szükség, hiszen a jövőnk múlik azon, hogy mennyire vannak megfizetve a pedagógusaink. A vetítési alapot a mindenkori bérminimum mértékére kell emelni, ami több, mint kétszeres béremelést jelentene a pedagógusok számára. 

Csárdi fontosnak tartotta elmondani, hogy a sztrájk alapjog, a pedagógusok tüntetése és követelése megalapozott, azok jogosak és szükségesek. Ezen követelések az alapjai annak, hogy a következő generáció olyan oktatásban részesülhessen, ami biztosítja számukra a versenyképes tudást a jövőben. Az LMP szerint elfogadhatatlan, hogy a kormány gyakorlatilag ellehetetlenítené a pedagógusok sztrájkhoz való jogát, ahogy az is, hogy nem hajlandó meghallani a tanárok szavát. A Zöldek képviselője ismertette, ma már tizenhatezer tanár hiányzik a rendszerből, ezen túl pedig minden negyedik iskolában van olyan tanár, aki kénytelen olyan órát megtartani, ami nem az ő szakterületéhez tartozik, miközben nyolcan éves nyugdíjas pedagógusokat hívnak vissza, hogy matematikát és fizikát tanítsanak a gyermekek számára.

Nem tartható fenn, hogy egy pedagógus ennyire keveset jelentsen, mindez tiszteletlenség a tanárokkal szemben, a kormány életpályamodellje csak bebetonozza az alacsonybéreket, 2014 óta pedig semmilyen mértékben nem jutottak hozzá béremeléshez, a kormány azóta sem tárgyalt érdemben a pedagógusok képviselőivel. – zárta sorait Csárdi.