A 2020-as én nem volt a Formula 1 legizgalmasabb szezonja. A mellett, hogy a Covid miatt rengeteg futam elmaradt, az akkori győztes Lewis Hamilton elég rövid idő alatt bebiztosította a bajnoki címét és nem sok versenyt engedett ki a kezei közül.

A bahreini verseny rajtja után történtek azonban azt gondolom, így is beleégtek minden néző szemébe:

A francia pilóta a a hármas kanyarból kigyorsítva nem látta, hogy jobb oldalt mellette van Danyiil Kvjat, ő pedig keresztülhúzta az autót az AlphaTauri pilótája előtt, akinek így bal első kereke összeért a Haas jobb hátsójával.

A francia elvesztette az irányítást autója felett, aminek következtében 192 km/órás sebességgel és 67 G-s erőhatással csapódott bele a szalagkorlátba – és ezt most szó szerint kell érteni. A Haas túlélőcellája ugyanis a szó legszorosabb értelmében belecsapódott a szalagkorlátba, átfúrta azt, majd beszorult alá, miközben az autó kettészakadt, és a VF-20-as hátsó fele a pálya szélén hevert, menetiránnyal szemben.

Tovább súlyosbította a helyzetet, hogy a motor is leszakadt a túlélőcelláról, amivel együtt megsérült az üzemanyagellátó-rendszer is, a Haas pedig egy hatalmas és látványos robbanással a becsapódás pillanatában lángra kapott. A lángokról készült képeket az élő közvetítésen nem mutatták, azóta viszont számos felvétel kering róla a neten.

A francia pilóta azonban csodával határos módon az eszméleténél maradt, ki tudott szabadulni az autójából, majd a gyorsan odaérkező pályabírók segítségével ki tudott menekülni a lángoló pokolból. Egy évvel később így emlékezett az eseményre:

„Próbáltam mindkét irányban kimászni, de nem sikerült… Volt egy nagyon nehéz pillanat, amikor a testem már kezdett megnyugodni, és megbékéltem azzal, hogy meg fogok halni… Sokkal többnek éreztem 28 másodpercnél. A sisakrostélyom teljesen narancssárgára változott, láttam a lángokat az autó bal oldalán. Sok dologra gondoltam, köztük Niki Laudára is, és az járt a fejemben, hogy nem érhet így véget. Aztán a gyermekeimre gondoltam. Azt mondtam magamnak, hogy ki kell jutnom, nem veszíthetnek el így. A kezemet a lángokba nyújtottam, erősen éreztem, ahogy éget a karosszéria. Kijutottam, aztán éreztem, hogy valaki elkezdi húzni az overallomat, úgyhogy tudtam, hogy kint vagyok.”

A bevezetésekor sokat bírált „glória”, ami a pilóták fejét hivatott megvédeni, ezen a futamon is bizonyított, ugyanis ennek köszönhető, hogy a becsapódáskori erő nem Grosjean fejét érte, így életben tudott maradni.