A Média1 értesülései szerint elkerülhet a Bajnokok Ligája közvetítés joga a közmédia M4 sportcsatornájától 2024-től.

A lap úgy tudja, hogy az RTL Klub ráígért az alapvetően előnyben lévő M4-re, az iparági szakértők szerint nagyjából évi 9-11 millió euróba fog ez kerülni a kereskedelmi csatornának. Az úgynevezett A csomagról van szó, amely 2024-től arra jogosítja fel a birtoklóját, hogy elsőként választhat minden játéknap meccsei közül. A B típusú csomag eddig a Sport Tv jogában volt, ez nem változik a csatornak közleménye szerint.

A cikkben arról is beszélnek, hogy az RTL-nek nehezen tudja majd megérni a BL-közvetítés, hiszen az euróban fizetendő óriási összeg nehezen lesz reklámbevételből fedezhető. Főleg, hogy ez utóbbit forintban tudja csak beszedni a csatornak, amivel kiteszi magát az árfolyamok kénye-kedvének.

A közpénzből működtetett M4-nek ilyen gondjai eddig sem voltak, hiszen az állami milliárdok bőven fedezték a költségeket, nem kellett a bevételekkel különösebben számolniuk. A csatorna sértődött hangvételű közleményben akadt ki az RTL Klubra:

„Az elmúlt közel 10 esztendőben a magyar közmédia minden magyar polgár számára ingyen, az ország teljes területén, a legnagyobb elérhetőséget nyújtva biztosította a legrangosabb európai kupasorozatot a csatornáin. Ezt az ingyenes és mindenki számára hozzáférhető elvet eddig sosem írták felül kereskedelmi szempontok, azonban az ingyenes és mindenki számára elérhető szolgáltatás veszélybe került.

A Bajnokok Ligája 2024-27 közvetítési díját olyan mértékben tornázta fel sajtóértesülések szerint az RTL, amely a magyar adófizetők forintjaiból felelősségteljesen gazdálkodó magyar közmédia számára már nem teszi lehetővé annak kifizetését. Ugyancsak sajtóértesülések szerint az RTL ajánlata azt jelentheti, hogy számára egy mérkőzés jogdíja 100 millió forintba fog kerülni, melyet tovább növelnek még a közvetítési költségek. Ha ez igaz, akkor ezt az összeget a magyarországi RTL minden bizonnyal a nézőktől fogja beszedni. A médiaelemzők szerint egyre csökkenő nézettségű RTL az elvesztett piaci pozícióját, nézettségi tendenciáit akarja ezzel javítani”