Új, autóbusz vezető munkavállalókat célzó toborzó kampányt hirdet a Tüke Busz Zrt. Az autóbuszvezetői munkaerő-hiány miatt a társaság jelenleg 15 munkavállaló számára tudna azonnal munkát biztosítani, de középtávon legalább 30 autóbuszvezetőt foglalkoztatna a helyi közösségi közlekedésben.

A toborzó kampány indításával az a cél, hogy ösztönözni kívánják a személyszállítási ágazatban már jelenleg is dolgozó kollégákat: váltsanak a Tüke Busz Zrt.-re, a biztos, hosszútávú, kiszámítható, tervezhető munkára, a bejelentett jövedelemre és a társaság által kínált további juttatásokra. A Tüke Busz Zrt. folyamatosan várja a jelentkezőket autóbuszvezető munkakörbe, a nettó átlagosan 340 000 Ft havi jövedelem mellé több juttatást is biztosít. A bejelentett munkaviszonyhoz minden hónapban pontosan, kiszámíthatóan érkező fizetéssel lehet számolni, a juttatások között évi nettó 250 000 Ft értékű cafeteria és a Tüke Busz Zrt. járatin felül Baranya, Somogy, Tolna vármegyék járataira is érvényes dolgozói és családtagi bérletet is kapnak a munkavállalók.

A társaság abban bízik, hogy a fizetésen felül nyújtott juttatásokkal hosszú távon a fiatalok számára is vonzó és stabil munkaadóként lehet jelen a munkaerőpiacon. A Tüke Busz Zrt. ezért utat ad a jövőnek: várja azokat az autóbuszvezetői hivatás iránt elkötelezett fiatalokat, akik a pécsi közösségi közlekedésben szeretnének kiszámítható munkahelyen dolgozni. Úgy gondolják, hogy a jelenleg alkalmazásukban lévő autóbuszvezetők kitartása, eddigi munkavégzése mindenképpen példaként állhat a fiatal generáció előtt. Tapasztalatuk, ismereteik, gyakorlati tudásuk a mindennapok városi közlekedésében mutatkozik meg igazán.

Nem csak baranyai, de országos, sőt európai probléma, hogy a személyszállítási munkakörben dolgozók száma évről-évre csökken, a szakma fokozatosan öregedő korfát mutat, a helyzetet a nyugdíjba vonulók száma is nehezíti, a fiatalok közül évről-évre kevesebben vállaltak és vállalnak munkát a közösségi közlekedésben. A szakma szerint az autóbuszvezető hiány egyik fő oka, hogy jelenleg a képzés költséges és időigényes, a betöltött 21. életév mellett a „C” kategóriás jogosítvány megszerzése után lehet „D” kategóriás autóbuszvezetői tanfolyamot végezni, de a PÁV II. és GKI kártya, valamint orvosi alkalmasság és pszichológiai vizsgálat is feltétele annak, hogy valaki autóbuszvezető lehessen.
Ez a feltételrendszer várhatóan a jövőben jogszabályi módosítást követően átalakul, erről előzetesen annyi tudható, hogy a képzési idő lerövidülne és B kategóriás jogosítvánnyal is lehetne autóbuszvezetői tanfolyamra jelentkezni.

Forrás: tukebusz.hu