A 24.hu ma reggeli írásában számolt be arról, hogy a kormány mégis csak elindít huszonnégy közúti beruházást. A munkálatok azonnali elindítása mellett döntöttek, derült ki a hétfőn este megjelent Magyar Közlönyből.

A közlönyben közzétett határozat alapján a kormány egyetért a határozat mellékletében felsorolt közútfejlesztési beruházások kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési jelentőségével. Pontosabban „egyetért az 1. pont szerinti beruházások a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében” szükséges elindítani a beruházásokat.

Íme, az érintett beruházások:

  • Baja, déli elkerülő út előkészítése,
  • M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
  • Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
  • 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
  • M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
  • Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
  • Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
  • M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
  • Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
  • Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
  • 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
  • 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
  • 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
  •  31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
  • M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
  • Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
  • M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
  • Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
  • Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészíté,
  • Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
  • Tormásliget elkerülő út előkészítése,
  • Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
  • Mihályfa elkerülő út előkészítése,
  • Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése,