Az autopalyamatrica.hu tegnapi írásából részletesen kiderül, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium december 5-én megjelent rendelete alapján 2024 január elsejével az összesen 235 kilométerrel kibővült újabb fizetés utak pontosan melyik útszakaszokra vonatkoznak az év elejétől.

A fizetőssé váló útszakaszok között van többek között az M6-os Budapest, Barackos út csomóponttól Ráckeresztúr csomópontig, az M76-os Balatonszentgyörgy/Balatonberény csomóponttól Keszthely-Fenékpuszta csomópontig és M0-ás M1-M0 csomóponttól az M0-11-es út csomópontig, 

A fizetős útszakaszokon a jogosultságok ellenőrzése a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. feladata lesz.

A már meglévők fizetős autóutak mellett az alábbi útszakaszok válnak fizetőssé 2024. február 1-től:  

  • az M44-es Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Tiszaüg/Tiszakürt csomópontig, 
  • az M44-es Szolnok/Martfű/Kunszentmárton csomóponttól Békéscsaba-Gyula/Debrecen-Szeged csomópontig, 
  • az M4-es Abony-kelet/Szolnok nyugat csomóponttól Törökszentmiklós-nyugat/Szajol csomópontig, 
  • az M44-es Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Szarvas/Szentes csomópontig 
  • az M0-ás M1-M0 csomóponttól az M0-11-es út csomópontig, 
  • az M31-es Nagytarcsai csomóponttól M3-M31 csomópontig, 
  • az M6-os Budapest, Barackos út csomóponttól Ráckeresztúr csomópontig, 
  • az M76-os Balatonszentgyörgy/Balatonberény csomóponttól Keszthely-Fenékpuszta csomópontig. 
A bahir.hu egy augusztus végi írásában már rámutatott, hogy az új útdíj szabály bevezetésével évi 150 milliárd forinttal többet szedhet be a kormány: