Ahogyan arról írtunk, Pécs polgármester-jelöltjei az elmúlt napokban egymásnak estek helyi közlekedési témában. Nemrégiben azonban Budapesten is hasonló vita alakult ki. Karácsony Gergely főpolgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján közölte, hogy meghosszabbítanák a 42-es villamosvonalat a XVIII. kerületi Havanna-lakótelepig és a Gloriett-telepig, továbbá a főváros célkitűzése, hogy minden lakótelepre el lehessen jutni kötöttpályás közösségi közlekedéssel.

Karácsony Gergely azt is elmondta, hogy a kerület polgármesterével, Szaniszló Sándorral megállapodást kötöttek arról: „a főváros és a kerület mindent megtesz” annak érdekében, hogy a 42-es villamos elérje a Havanna-lakótelepet és a Gloriett-telepet, ezáltal 40 ezer ember életét tegyék könnyebbé.

Vitézy Dávid támogatja az elképzelést…

Az Index beszámolója szerint péntek reggel Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár a Facebookon írta meg, hogy ő is támogatja a 42-es villamos meghosszabbítását a lajosmizsei vasútvonalon túlra, és a BKK-ban 2010 és 2014 között ők is dolgoztak ennek tervezésén, akkor az engedélyezési tervekig jutottak.

A volt államtitkár megjegyzi továbbá, hogy a villamos meghosszabbításának legnehezebb, legdrágább és legfontosabb eleme az, hogy a Budapest–Lajosmizse vasútvonalon hogyan vezetik át a villamost. Ezzel a helyszínnel korábban részletesen foglalkoztak, és Kispest önkormányzatával együttműködésben született is megoldásuk.

Valójában, ha a vasútfejlesztés keretében megépül a különszintű átjáró a villamos számára az Ady Endre úton, a villamoshosszabbítási beruházás fele kész is van – írja Vitézy Dávid.

…de ebből így nem lesz semmi

Szerinte ugyanakkor a lajosmizsei vasútvonal fejlesztését jelenleg a XVIII. kerület és Gyál ellenállása akadályozza, és a kerület vezetése hónapok óta hergeli Pestszentimre lakosait a vasútfejlesztés ellen, hogy tehervonatok fognak járni itt a jövőben, pedig erről nincs szó.

Vitézy Dávid felteszi a kérdést, hogy szóba került-e a vasútfejlesztés akadályozása a főpolgármester és a kerületi polgármester között, és hogy szerepel-e ez a kérdés az együttműködési megállapodásban, valamint, hogy szót emelt-e a vasútfejlesztés érdekében Karácsony Gergely.

Ugyanis, ha valaki valóban támogatja azt, hogy a 42-es villamos érjen el Havannáig, az ezt is szóvá teszi és szorgalmazza, hogy a XVIII. kerület végre álljon a lajosmizsei vasútvonal fejlesztése mögé – jegyzi meg a volt államtitkár.

Amíg a Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztése nem halad, Lázár János a kerületi ellenállásra mutogatva halogathatja ezt a fontos vasútfejlesztést is, addig a 42-es villamos meghosszabbításából sem lesz semmi, legfeljebb csak egy plüssvillamos – írja Vitézy Dávid.