Ahogy az lenni szokott, véletlenszerű időközönként megnézzük, hogy mennyi pénzt költöttek az egyes FB-oldalak a tartalmaik minél szélesebb körű ismertetésére. Ezúttal a március 26. és április 1. közötti időszakot vettük górcső alá.
Országos szinten
Az országban a legtöbbet a CÖF oldala költötte, a teljes hét alatt nem kevesebb, mint 13.183.828 forintot. Ugyanakkor a CÖF kizárólag a saját oldalát finanszírozza, ellentétben a Megafonnal, aki több különböző oldalt. Így a legtöbbet költő szervezet ebben a vizsgálatban is egyértelműen a Megafon volt, akik összesen pár százezer forinttal maradtak le az 50.000.000-s költéstől.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a TOP10-es listán a következő helyeket mind ők foglalják el. A második helyen Bohár Dániel szerepel, szintén közel 13.000.000 forinttal, őt Apáti Bence és Csengeri Ibolya követi, fejenként kerekítve 7.500.000-7.500.000 forinttal. Ezután újabb két megafonos – Trombitás Kristóf és Szarvas Szilveszter – nevét láthatjuk.
A hetedig helyen a Fidesz főpolgármester-jelöltje, Szentkirályi Alexandra áll, még mindig jócskán több, mint 5.000.000 forint költéssel, majd egy újabb megafonos, Deák Dániel következik. A 9. helyen majdnem 4.000.000-s kiadással az origo szerepel, a TOP 10 utolsó helyére pedig a szintén megafonos Korondy Tamás került fel, valamivel több mint 3.000.000 forinttal. Látható tehát, hogy a TOP10-ben mindegyik oldal egyértelműen a Fideszhez köthető.
Az ellenzéki szereplők közül a legtöbbet Budapest másik főpolgármester-jelöltje, Vitézy Dávid költött, 2.153.119 forintos költése az összesített lista 14. helyére elég. A második helyen a Nyugati Fény oldala található, 895.028 forintjukkal éppen beférnek a TOP20-ba. Harmadik helyre az MSZP-s Tüttő Kata ért fel valamivel több, mint 828.000 forinttal, ami az összesített lista 26. helyére jó.
Baranyára szűkítve
A kizárólag Baranya megyére elköltött összeg tekintetében is a CÖF vezeti a listát, 495.954 forinttal. A második helyen szintén nincs meglepetés, Bohár Dániel közel 463.000 forinttal áll. A harmadik helyen viszont egy helyi szereplő áll: a Fidesz polgármester-jelöltje, Csizmadia Péter 432.638 forintot (neki ez volt a teljes kerete, és mindet Baranyára költötte). Ez egyébként országos szinten is a 28. legmagasabb összeg.
A 4-10. helyen szintén az összes megjelenő oldal Fidesz-közeli: 5 megafonos influenszer mellett az Otthonom Pécs oldal és a Bama került fel a listára, előbbi kereken 215.000 forinttal, utóbbi valamivel több, mint 185.000-rel.
Az ellenzéki oldalak közül Péterffy Attila oldala a téli időszakhoz képest alacsony, 38.480 forintos hirdetési összeget költött. A Pécs Jövője Egyesület szintén mindösszesen 20.000 forintot használt fel, a Pécsi Stop pedig egyáltalán nem hirdetett az ünnepi időszakban.