Ahogyan azt már egy ideje tesszük, megnézzük, hogy az ezt megelőző héten melyik oldalak mennyit költöttek FB-hirdetésekre. És tulajdonképpen a szokásosat tapasztalhatjuk: a kormányoldal több tízszeresét fordítja ilyen kiadásokra, mint az ellenzék.

„Megafonos” költés a hírportáloknál

Szervezet szintjén a legnagyobb költést ezen a héten is a Megafon produkálta, 9 influenszerükre összesen kb. 43.000.000 forintot fordítottak. Ugyanakkor külön-külön nézve most nem ők viszik el az első 10 hely legtöbb részét.

A legnagyobb ráfordítást a múlt héthez hasonlóan a CÖF tette, valamivel több mint 27.000.000 forinttal. Második helyre a Magyar Nemzet ért fel, 14.317.318 forinttal. A harmadik helyet azért elcsípte egy megafonos, szokás szerint Bohár Dániel, valamivel több, mint 11.5000.000 forinttal.

A 4-10. helyet ezenkívül 5 fideszközeli hírportál és 2 megafonos foglalja el. Az Origo költése meghaladja a 11.000.000 forintot, a Borsonline, a Ripost, a Hír TV és a Metropol 6.000.000 és 7.000.000 közötti összeggel szállt be a képzeletbeli versenybe. Szintén ebben a kategóriában költött Szarvas Szilveszter és Apáti Bence.

Ha az ellenzéki oldalt nézzük, a legtöbbet ezúttal is Vitézy Dávid költötte, 2.730.000 forinttal a ranglista 16. helyét foglalja el. Egy hellyel van mögötte a Nyugati Fény 1.614.000 forinttal. 200.000 forint feletti költése még 4 szereplőnek volt, a DK-nak, Dobrev Klárának, Karácsony Gergelynek és Farkas Csabának (Momentum), de az általuk költött összeg együtt sem éri el az 1.400.00 forintot.

Mi a helyzet Baranyában?

Baranya megye TOP10-es listáján gyakorlatilag ugyanazok a szereplők, mint az országoson, picit más sorrendben. Az első helyet itt is a CÖF foglalja el, csak a megyei költései meghaladták az 1.000.000 forintot. Második helyen a Magyar Nemzet áll 528.000 forinttal, míg a harmadik az Origo 417.000 forinttal.

Az egyetlen olyan szereplő, aki az országos listán nem szerepel, az Otthonom Pécs csoport, akik 257.213 forintos költésükkel regionális szinten a 6. helyen állnak, de országos szinten is erősnek mondható ez a „teljesítmény” (35.).

A többi ismert szereplő közül Csizmadia Péter 187.000 a Bama közel 137.000 forintot költött, a Pécsaktuál és a Mecseki betyár ezúttal takaréklángon égett, kevesebb, mint 20.000 forinttal.

Ellenzéki oldalon ehhez képest alig volt költés: Péterffy Attila 7.500, a Pécs Jövő pedig 4.200 forintot fordított ilyen kiadásokra. A Pécsma és a Pécsistop nem költött fizetett hirdetésre ebben az időszakban.