Baranya – Újabb nyolc vasúti mellékvonal szűnhet meg, írja az iho.hu  egy a MÁV-Start-ból kiszivárgott levélre hivatkozva. Vonat helyett a Volán autóbuszaival oldanák meg a közlekedést. A MÁV-Volán csoport azt nyilatkozta, egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról.

A közlekedéssel foglalkozó portál egy levélre hivatkozva azt írja, hogy a MÁV “április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tart nyolc vasúti mellékvonalon, a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány miatt”. A portál szerint intézkedési tervet kért az Építési és Közlekedési Minisztérium a cégtől. A levél az elrendelt utasszámlálást a mellékvonali dízel motorvonatok, hiányával indokolja. –írta meg 7300.hu

Az alábbi vonalakról lehet szó:

  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki)
  • 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
  • Forrás: 7300.hu
  • Tavaly megírtuk, hogy vidékellenes döntésnek nevezte a tíz vasúti mellékvonalon a közlekedés megszüntetését Keresztes László Lóránt, az Országgyűlés fenntartható bizottságának LMP-s elnöke.
  • A pécsi politikus „a kormány szándékai szerint utolsó”, Dombóvárról Komlóra tartó vonaton tartotta a sajtótájékoztatót, amelyet Facebook-oldalán is közvetített. Ezen elmondta, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter, valamint a kormány „gyalázatos intézkedést hozott”, amellyel tíz vasúti vonalon szűnik meg a személyszállítás. „Ez nem más, mint a balliberális kormányok vasútromboló politikája” – jelentette ki.