A nyári napsütés a kovászos uborka szezonját is elhozza. Szerencsére a piacok már tele vannak a kovászolni való uborka tömegével. Nézzünk 10 okot arra nézve, hogy miért is jó a szervezetünk számára, ha gyakran fogyasztjuk ezt a külföldiek számára kuriózumnak számító hungaricumot.

A jótékony hatások mellett sem feledkezhetünk meg arról, hogy ez az igazán mennyei élvezetű eledel a fogyasztása közben visszahozza gyermekkorunk nyári élményeit, a nyaralást a nagymamánál, a napsütötte üveg forróságát, és a pince hűvösének frissességét.

Tehát, miért is fogyasszunk rendszeresen kovászos uborkát?

1, Mert ahhoz, hogy energikusak, fiatalosak és egészségesek maradjunk, rendszeresen szükséges fogyasztanunk fermentált ételeket és italokat.

2, A kovászos uborka probiotikumokban gazdag. Az erjesztés során a táplálékok és a bennük található értékes tápanyagok (pre- és probiotikumok) révén elősegítik emésztőrendszerünk egészséges működését, igazi, élő tápanyagul szolgálnak a bélflóránknak, és ez a teljes szervezetünkre pozitív hatással van.

3, A kovászos uborka leve jótékony hatással van az izomgörcsökre, és felére csökkenti azok időtartamát. Különösen edzés után ajánlott, mert gyulladáscsökkentő hatásának következtében izomláz megelőzésére is kiváló. A mennyiségre érdemes figyelni, mert fél decinél többet nem ajánlatos egyszerre inni, mert a nagy mennyiségű a sótartalom leterheli a szervezetet.

4, Rendszeres fogyasztása szabályozza a vércukorszintet. 2005-ös kutatás kimutatta, hogy az erjesztett ételek pozitív hatással vannak a vércukorszint szabályozására. Többek közt az almaecetnek van még ilyen jótékony tulajdonsága.

5, A diétázók egészségére is jótékony hatással van, és így aztán sokkal hatékonyabb lehet a kiegyensúlyozott diéta, köszönhetően az optimális vércukorszintnek.

7, Mindezek mellett jótékony hatással van az allergiára, a Candida-fertőzésre, a gombás fertőzésre, a legyengült immunrendszerre, szorongásra, depresszióra. Kiváló hatással szépíti a bőrünket!

8, Savanyú közegben a káros mikroorganizmusok nem képesek szaporodni, növekedni, így a fermentációs, más néven erjesztési folyamat kiváló, természetes tartósítást eredményez.

9, Az uborka A-, B- és C-vitaminban gazdag. Kiváló immunerősítő kúra, ha uborkát, spenótot és sárgarépát összeturmixolunk, és ezt bizonyos időközönként rendszeresen fogyasszuk. Fontos, hogy az uborka héját is felhasználjuk, ugyanis a C-vitamin legnagyobb része abban található.

10, Az uborka K vitamin tartalmának köszönhetően fontos szerepet tölt be a csontok egészsége szempontjából. Napi 100 gramm uborka bevitel a szükséges mennyiség mintegy ötödét tartalmazza. A nyári napsugarak D-vitaminjával együtt növelhető általa a csontsűrűség, valamint pozitívan hat a kalcium egyensúlyára a szervezetben.

Így kovászold az uborkát:

Hozzávalók: 2,5 kg uborka, 1 csomag kapor, 6 dkg só, 2 liter melegvíz, 25 dkg kenyér.

Az uborkákat bő vízben alaposan megdörzsöljük, megmossuk, majd a végeit levágjuk, és kétszer hosszában bevágjuk, hogy a sós víz jól át tudja járni.

A kaprot is alaposan megmossuk, lecsepegtetjük.

Az így előkészített kaprot az alaposan megmosott 3 literes üveg aljára helyezzük, az uborkákat is bepakoljuk, felöntjük a 2 liter sós, meleg vízzel úgy, hogy az teljesen ellepje az uborkákat, amennyiben a 2 liter nem elég, pótoljuk, mert fontos, hogy a víz ellepje az uborkákat.

A tetejére tesszük a kenyeret.

Helyezzünk az üveg tetejére kistányért, rakjuk ki a napra, és úgy. 3 napig hagyjuk is ott. Ha jónak gondoljuk, óvatosan kiveszünk egy darabot belőle, leöblítjük, és megkóstoljuk. Amennyiben már megpuhult, jól átjárta a sós lé az uborkát, akkor leszedjük róla a kenyeret.

Hűtőben tároljuk. Néhány napon belül érdemes elfogyasztani.

Forrás: mindmegette.hu

A bahir.hu oldalon folyamatosan talál pécsi, szigetvári, baranyai vagy akár Baranya vármegyén túlról érkező közéleti, kulturális és környezetbarát, valamint sporthíreket, információkat.