Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban című műsor első, tavaly bemutatott magyarországi évada jelentős sikert aratott hazánkban, a 18–49 éves korosztályban 23,3%-os nézettségi arányt ért el. A második évad ennél is jobb eredményeket ért el, 26,1%-os nézettségi aránnyal, ami 31%-kal haladta meg az adott műsorsáv átlagát.
A műsor eredetije a The Traitors, ennek formátumát Marc Pos és Jasper Hoogendoorn, az IDTV kreatív igazgatója fejlesztette ki az RTL kreatív részlegének közreműködésével. A műsor 2021-es hollandiai bemutatása óta több mint 30 országban adaptálták (ezek egyike a magyarországi Árulók – Gyilkosság a kastélyban), és számos visszatérő évadot ért meg világszerte. A formátumot nemrégiben a K7 a 2024-es év formátumának nevezte, és elnyerte a C21 International Format Award díját a legjobb televíziós formátum műsorvezető kategóriában.
A Media1.hu a Senalnews.com oldalon bukkant rá a hírre, hogy az Árulók magyarországi (egyébként az idén év elején magyar tulajdonba került) Paprika Studios gyártócég által elkészített változatának első évadát a kanadai Crave streamingplatform felhasználói is láthatják majd, vagyis Árpa Attilát és az első évadban látott magyar szereplőket a nemzetközi publikum is megismerheti majd.
Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese így értékelte a fejleményt:
„A ‘The Traitors’ (Árulók) rendkívüli utat járt be az RTL Hungary-nál, az első két évad hatalmas sikert aratott, lenyűgözte a nézőket az egyedi és izgalmas formátum. Örömmel látjuk, hogy ez a lendület túllép Magyarország határain, mivel az első évadot most a kanadai Bell Media is megvásárolta, így a nemzetközi nézők is élvezhetik a magyar változat fordulatait és csavarjait.”