Miközben a városi buszoscégnél a sofőrök épp azért küzdenek, hogy legalább a bruttó 1600 forintos órabért megkaphassák (ami egyébként gyakorlatilag semmire sem elég, de mégiscsak több, mint az 1200-as), addig a városnak van három alpolgármestere, ki tudja hány biztosa, bizottsági elnöke, ilyen-olyan kinevezettje, akik nem 1200 és 1600 közötti órabérben dolgoznak. Igaz, a munkájuk sem olyan fontos. Ugyanis buszra, és buszsofőrre szükség van.

Érthető, hogy Pécs nincs könnyű helyzetben, Péterffyék nem a legideálisabb helyzetben vették át a várost a Fidesztől, a koronavírus sem tett jót, ahogy számos kormányzati megszorítás sem (igaz, jelentős részét így, vagy úgy de kompenzálták, igazi megszorításokról Márki-Zay Péterék mesélhetnének, Hódmezővásárhelyen), ennek ellenére az látszik – legalábbis kifelé -, hogy a nélkülözhetetlenül fontos buszsofőrök szemét pár száz forinttal kiszúrják, addig haveroknak, rokonoknak, férjeknek jut pozíció, és erőforrás bőven.

A felelős városvezetés nem ilyen. Ha már az önkormányzati cégek dolgozói tisztességes, emberhez méltó bért kapnak, akkor esetleg lehet azon gondolkozni, hogy a képviselőtestület házastársainak milyen pozíciót osztogassanak. Akkor sem túl etikus, de kevésbé bicskanyitogató, mint jelenleg. Akkor esetleg ki lehet nevezni a két alpolgármester mellé, egy harmadikat, akiről senki nem tudja, hogy mit is csinál, de legalább sokba kerül a pécsi adófizetőknek. Akkor, maradhat idő a nevetséges, és szánalmas belső cicaharcokra, az épp nem szimpatikus képviselőkkel. De csak akkor, ha a bérek rendezve vannak, ha a melós tisztességesen meg van fizetve, ha a tömegközlekedés flottul működik. Hozzáteszem, akkor is lehetne ezeknél jobb, és fontosabb dolgokat csinálni, de ne legyünk telhetetlenek…

Ha 2022-ben lesz Pécsett tömegközlekedés, az nem a városvezetés érdeme lesz. Az annak lesz köszönhető, hogy marad a cégnél elég lelkiismeretes sofőr, aki a piacinál jóval alacsonyabb bérek ellenére is kitart majd, és hajlandó lesz buszt vezetni a pécsiekért. Az azonban nem járja, hogy ott, ahol van havi szinten nagyon sok millió forint haverok, rokonok, férjek, barátok kifizetésére, ilyen-olyan jogcímen, ott nincs óránként legalább 1600 forint (de leginkább több!) a buszsofőrökre. Azokra, akik nélkül azonnal összeomolna a város. Hiszen ha a haveri posztok 90 százalékát máról holnapra megszüntetnénk, attól még Pécs működne, ha viszont néhány tucat buszsofőr felmond, akkor nem.

Ideje eldönteni, hogy melyik a fontosabb.