A Szabadulóparkkal készített korábbi interjúban írtunk arról, hogy a hely tulajdonosai terveznek egy újabb szobát, aminek a tematikája a világ legnagyobb gyémántjának elrablása egy kiállításról. A pálya tavasszal elkészült, nemrégiben pedig egy baráti társasággal ki is próbáltuk, ám előtte beszélgettem az új szobáról a hely egyik tulajdonosával, Kopjár Szandrával. Mai cikkünkben először az interjút olvashatjátok, majd egy élménybeszámolót a játékról.

Miben más ez az új szoba, mint a többi, amivel a városban találkozhatunk?

Legfőképpen abban, hogy ez egy harmadik generációs szoba, vagyis nincsenek lakatok és kulcsok, ami a legtöbb ilyen szobának a sajátja. De újkeletű feladatok is vannak benne, mint a memóriajáték, az ügyességi játékok és sok helyre kell figyelni egyszerre, összetettebbek a feladatok. E mellett nagyobb alapterülete is van a szobának, három helységből és egy összekötő folyosóból áll. A játék sokkal fejlettebb, mint a legtöbb szabaduló szoba, szerintem mondhatjuk Pécs legmodernebb szobájának. Magának a pályának a készítése egyébként hosszú hónapokat vett igénybe, főleg az elektronika megtervezése és működésbe hozatala miatt és rengeteg ember hosszú munkaóráiba került, mire végül kialakult a végleges állapot. Ezúton is szeretném megköszönni a háttér csapatunk segítségét, akik mindig megvalósítják a legmerészebb elképzeléseinket is, nélkülük ez a pálya sem sikerült volna.

Nehézségi szintben hova tennéd a szobát az eddigiekhez viszonyítva?

Talán ez a legnehezebb, de ezt embere válogatja, van, akinek zsigerből megy, és úgy teljesíti, hogy 10-15 perce benn marad, mások nagyon nehezen birkóznak meg vele. Azt tudom, hogy időben 40 perc alá még senkinek sem sikerült menni, talán majd nektek menni fog (nem sikerült, 51 perc alatt teljesítettünk 🙂 – a szerk.).

Említetted, hogy itt nagyobb az ügyességi feladatok aránya. Ebből következik a kérdés: milyen öltözéket javasoltok a pályához?

Érdekesség, hogy több csapat jött már betörőnek öltözve, fekete ruha, maszk, fegyver stb. Ez persze nem elvárás J. Az egyetlen, ami fontos, hogy kényelmes ruhába jöjjenek a csapatok, tehát az öltönyt, tűsarkút, szoknyát, fehér ruhát nem javasoljuk, mert azért több helyen kúszni-mászni kell a pályán.

Van-e életkori limitje a pályának?

15 évben határoztuk meg a minimális életkort, a tesztelések alapján azt tapasztaltuk, hogy 11-12 éves gyerekek ezzel a pályával még nem igazán tudnak mit kezdeni. Ez a játék elsősorban a felnőtteket szólítja meg.

Nemrég olvastam az oldalatokon egy maratoni játékról. Erről mesélnél kicsit?

Ebben a játékban „összeraktuk” a Nagy Gyémántrablás és az Alcatraz pályánkat. A történet lényege, hogy a csapatok először lejátsszák a Gyémántrablást, és miután végeztek – akár sikerült, akár nem – elfogják őket, vagyis bilincset kapnak és visszük őket az Alcatrazba egy újabb 60 perces játékra. Egyébként az a tendencia, hogyha a Gyémántrablás nem is sikerül, annyira átáll a játékosok agya és annyira benne vannak a játékban a második pályára, hogy az Alcatraz szinte mindig sikerülni szokott.

Egy korábbi „látványterv”

Vannak-e további terveitek a közeljövőben?

Még az idei évben szeretnénk – de lehet át fog csúszni 2023-ra – egy új Harry Potter pályát, a régi megtartása mellett. Ennek különlegessége lesz az előzőhöz képest, hogy ez is egy harmadik generációs szoba, valamint sokkal interaktívabb, mint a jelenlegi pálya. E mellett a jövő évben tervezünk „Zombi expressz” elnevezésű szobát, ahol a cél egy valódi metrószerelvényhez hasonló létesítmény kialakítása, a történet pedig – ahogy ezt sejteni lehet – egy zombiapokalipszis-világvégét vetít elő.

Köszönöm szépen az interjút

Az élménybeszámoló a galéria alatt található. A beszámolóban egyik feladat megoldása sem hangzik el, ám adnak némi információt arról, hogy mi található a pályán. Így aki nem szeretne semmit megtudni, amíg le nem játszotta a pályát, az ne folytassa az olvasást!

A pálya, ahogy Szandra említette, három különböző szobából áll. Az elsőben igazából egy feladatot kell csak megoldani a továbbmenetelhez, az azonban elég összetett, és kooperatív együttműködést igényel a csapattól.

A második szobában a cél a kiállításra való bejutás. Talán ez a része a pályának a legnehezebb, az első lépésen rengeteget gondolkodtunk, és nagyon nehezen találtuk meg, ráadásul külön izgalom egy olyan páncélszekrény kinyitása, ahol, ha háromszor rosszul tippelünk a kódra, akkor a széf 5 percig zárva marad (és mivel viszonylag lineárisan követik egymást a feladatok, ebben az 5 percben a nyitókód kiderítésén kívül nem sok mindent lehet csinálni). Ezután már nagyjából tudtuk, hogy mikor mi a feladat, amit teljesíteni kell, persze az, hogy tudtuk, nem jelenti azt, hogy könnyen teljesítettük is azokat :). Ügyességre, térlátásra és a memóriánkra is szükség volt, hogy átjussunk a következő szobába.

A harmadik szoba azt gondolom, hogy a csúcsa a pályának mind esztétikai értelemben, mind a feladatok tekintetében. A legelső feladat a képeken is látható lézerfények kikapcsolása. Ez egy ügyességi játék, ahol, ha hozzáérünk a lézerfényekhez, csökken a rendelkezésre álló időnk, sőt, vannak olyan dolgok, amiket ha megérintünk, azonnal vége a játéknak (ezt mondjuk elmondják a játék során, szóval ebbe a csapdába csak a nagyon figyelmetlenek esnek bele). Ugyanakkor én naívan azt hittem, hogy ez az utolsó kihívás, de nem, ezek után még több logikai feladatot meg kell oldanunk, hogy a gyémántot elérjük. Itt már egészen váratlan helyeken jelentek meg a feladatok, és több alkalommal vissza kellett emlékeznünk (vagy mennünk), hogy korábbi emlékek alapján találjuk meg egyes rejtélyek megoldásait. Miután ez megvan, még ki kell nyitnunk a szabaduláshoz vezető ajtót is, de ez már egy az előzőekhez képest nagyon egyszerű feladat.

Összességében tényleg egy egyedülálló szoba volt, nagyon izgalmas, komoly kihívás, de még bőven teljesíthető (én egy hajszállal könnyebbnek éreztem az Alcatraznál). Az én stílusomtól kicsit távolabb áll, mint a korábban említett börtönös pálya, főleg a sík- vagy térlátást és türelmet igénylő logikai feladatok miatt, amik annyira nem az én világom (és azért volt ilyenekből bőven), de azért megvoltak azok a feladatok, amiket én oldottam meg, és akik szeretik az ilyen típusú rejtvényeket, azoknak igazi csemege lesz ez a pálya. De a váratlan megoldások miatt biztos vagyok benne, hogy mindenki másnak is tetszeni fog!