Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője, és Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke sajtóközleményét.

Vegyes érzéseink vannak a Lázár János által leállított budapesti fejlesztések kapcsán. A pazarló és káros beruházások felfüggesztését üdvözöljük, ezeknél legalább újratervezés szükséges. A nyilvánvalóan nem a háború, hanem a felelőtlen gazdálkodás és a rossz válságkezelés miatt leállított csomagban van viszont néhány zöld szempontból szükséges fejlesztés, amely nagyon fog hiányozni Budapestnek.

A Galvani hídról már sokszor elmondtuk, hogy rossz helyre tervezik túl nagy kapacitással, így az átmenőforgalmat szolgálja ki, növeli Újbuda, Ferencváros, Kispest és Kőbánya autósforgalmát, és veszélyezteti a Kiserdőt, a kevés városi zöldterületeink egyikét. A Galvani projekt az egyik pillére lett volna annak is, hogy a dél-budapesti régiót teljesen alárendeljék a globális áruszállítás érdekeinek, tehát az emberek helyett a nagytőkét szolgálta volna.

A Déli Körvasút budapesti, regionális, sőt országos vasúthálózati szempontból is hasznos lenne, csökkentené a Budapestre autóval ingázók számát, de a jelenlegi terveket felül kell vizsgálni, mert a bíróság elkaszálta a környezetvédelmi engedélyt és a beruházás a Hamzsabégi sétány részleges letarolásával járna. Sokalljuk 337 milliárdos árat is, amennyiért Mészáros Lőrinc cége elnyerte a kivitelezést.

A dél-budai centrumkórház megépítését a helyszín miatt nem támogatjuk, amelynek egyébként a megszerzése is súlyos korrupciós gyanúra ad okot. A XI. kerületi Dobogó városrészben, zöldterületre, egy természetvédelmi terület közelébe tervezik. Építsék inkább barnamezős területre, vagy egy meglévő kórházat, például a Szent Imrét fejlesszék!

A dunai evezős központ létrehozása olyan szintű természetkárosítással járna, amit nem tudunk támogatni, hasonlóképpen a ráckevei Duna ág revitalizációját is csak akkor, ha a teljes projekt szigorúan az ökológiai szempontok mentén történik. Akár még az iszapkotrás is indokolt lehet, mivel eddig az RSD-be folyt a dél-pesti szennyvíztisztító szennyvize és az iszapban mérgező anyagok is vannak.

Egyértelműen támogatjuk a városi parkok fejlesztését Csepelen, a Gellérthegyen és a Városmajorban.  Ezeken a helyeken így a pihenésre, sportolásra, sétára vagy kikapcsolódásra vágyók egy sokkal szebb, rendezettebb és nagyobb zöldfelülettel rendelkező parkot vehetnek igénybe, például Városmajorban a 110 ezer négyzetméter park területe 15 ezer négyzetméternyi zölddel növekedhetne. Amennyiben sikerülne a Városmajori Szabadtéri Színpadnak új helyszínt találni, egy tó is létesülne a parkban.

Alapvetően támogatjuk a Városliget autómentesítését, de fontos kivétel ebből a P+R parkoló, aminek a városhatáron, illetve az agglomerációs településeken van a helye.

Az autózás helyett a városi közösségi közlekedés fejlesztését támogatjuk, így a budai fonódó villamoshálózat második ütemét is. A Kopaszi-gáti új városnegyed, a BudaPart kiszolgálását oldaná meg többek között ez a fejlesztés, legalább részben orvosolva a MOL torony által okozott károkat.