Mint ismert, a kormány megadóztatta többek között a légitársaságokat, hogy a befolyt összegből fenntartsák azt a rezsicsökkentést, amit gyakorlatilag eltöröltek, nyáron éles vita alakult ki Michael O’Leary a légitársaság feje, és a kormány között. Ma Budapestre érkezett az ír üzletember, ahol több bejelentést is tett.

Sajnálom, hogy nincsenek jó híreim: a valaha volt legszélesebb téli menetredet terveztük Budapestre de a kormány felülírta a terveinket az idióta különadók miatt – erről beszélt kedden kora délután Budapesten Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója. 

A jó hír, hogy a Ryanair nem vonul ki Magyarországról, azonban nyolc, Budapestet érintő útvonalat bezártak, további hétnél pedig csökkentették a járatszámot.

Emiatt a csak a Ryanair egymillió utassal kevesebbet hoznak Magyarországra télen, ahogy O’Leary fogalmazott, Budapest a különadók miatt a legdrágább desztináció lett, ha pedig egy turista olcsóbban repülhet Prágába, Krakkóba vagy Rigába, könnyen lehet, hogy inkább ezeket a városokat fogja választani, Magyarország helyett.

Az üzletember elismerte, hogy a kormánynak joga van megadóztatni az energiaszolgáltatókat, de a légiszektor rekordveszteséget könyvelt el a járvány és a háború okozta magas üzemanyagárak miatt, így nincs nyereség és extrapofit sem. Michael O’Leary egyúttal felhívta a magyar kormány figyelmét, hogy ne büntesse a magyar családokat azzal, hogy megnehezíti közöttük a kapcsolattartást. – Azonnal szüntesse meg a légiszektorra kivetett különadót, mielőtt még nagyobb károkat okozna a magyar turizmusnak – közölte.

A fapados légitársaság excentrikus vezetőjének budapesti megjelenése izgalmas esemény: miután a magyar kormány nyáron extraprofit adót jelentett be a Budapestről induló légi utasokra (az EU-ba induló járatok esetében fejenként 3 900 forint, azon kívüli úticéloknál pedig 9 750 forint – a szerk.) Michael O’Leary idiótának nevezte a magyar gazdaságfejlesztési minisztert. Június közepén a HVG-nek adott interjújában ezt mondta: „ez a Nagy Márton egy komplett idióta. Nem tudjuk megérteni azt az érvelését, hogy „extraprofit különadót” kell kivetni a légiiparra, amikor az elmúlt évben rekord veszteségeket szenvedtünk el a covid és az ukrajnai háború miatt. A Ryanair 355 millió eurós veszteségről számolt be az elmúlt 12 hónapra, a Wizz Air, amelyik a második legnagyobb légitársaság Magyarországon a Ryanair után, 650 millióról. (…) Tudom, hogy végzett közgazdász, de mégis azt gondolom, hogy vissza kéne őt küldeni az iskolába, el is küldöm neki a „Közgazdaságtan tökfejeknek” című könyvet, mert őt is tökfejnek tartom.”