Tapsifülesek lepték el 2023-ban is a BAHART kikötőit!

A BAHART tojáskereső játéka is jól mutatja, hogy a kedvezőtlen időjárás ellenére is ma, április 8-án ünnepélyes keretek között, nagy érdeklődés mellett elindult a Balatonon a hajózási szezon.

Húsvét közeledtével nagyon furcsa dologra lettünk figyelmesek a kikötőkben, pontosabban Siófok, Balatonfüred, Tihany, Fonyód, Keszthely és Badacsony hajóállomásokon.

A kis fülesek rengeteg tojást rejtettek el, amiket most a húsvéti tojáskereső játék keretein belül megkereshettek a BAHART kikötőkben

A játék lényege, hogy meg kell találni az elhagyott kis húsvéti tojásokat, melyek megkeresését a húsvéti nyuszi szombat reggeltől engedélyezi!

Aki megleli őket, az a tapsifüles üzenetét is megtalálja, minden fontos egyéb információval.

Fontos : A nyuszik 5 – 5 db értékes tojást hagytak el 6 balatoni kikötőben.

A megtalált tojásokkal készítsetek, nekünk egy képet, fényképezzétek le, és küldjétek el itt a BAHART közösségi oldalán található kommentben.

A BAHART kéri a játékban résztvevőket, hogy csak akkor vegyék el a tojásokat a rejtekhelyükről, ha be is váltják őket! Egy tojáskereső csapat csak egy tojást váltson be, hogy más is örömét lelhesse a kincsekben!

A tojást a kikötők jegypénztáraiban a BAHART kollégáknál tudjátok beváltani meglepetés húsvéti csomagokra.

Elindult a 177. balatoni hajózási szezon

Nagyszombaton elindult a 177. balatoni hajózási szezon, amelyben a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) a korábbiaknál több programhajóval és főszezoni járattal várja az utasait –
hangzott el a társaság szezonnyitó sajtótájékoztatóján, a Szent Miklós hajó fedélzetén.

 Veigl Gábor, a Bahart vezérigazgatója elmondta, nagyon eredményes év volt a tavalyi szezon, idén legalább ilyen évet szeretnének zárni. A 2022-es hajózási szezonban csaknem 700 ezer utas utazott a cég személyhajóin, közel 1,4 millió a kompjáratain, továbbá 450 ezer gépjárművet és több mint 110 ezer kerékpárt szállítottak a tó egyik partjáról a másikra. Az idei kompforgalom eddig 4 százalékkal elmaradt a várttól, aminek fő oka az időjárás alakulása volt – tette hozzá.
    

Az igényekre reagálva idén már tavasszal több programhajót indít, és ahol lehet mintegy 20 százalékkal növeli azok kapacitását a társaság. Néhány járat hamarabb indul el tavasszal, mint a korábbi években, a főszezonban pedig sűrítik a hajóindításokat a legnépszerűbb útvonalakon – ismertette a legfőbb változásokat a vezérigazgató.       

Kitért arra is, hogy tavaly sikeres volt a cég vitorláskikötő ágazata, amely idén is teljes kapacitással működik, valamint rekord eredménnyel zárta az évet a vízépítő ágazat is. A Bahart 2022-ben 4,3 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 11 százalékkal múlta felül az előző évi adatot – tette hozzá.     

A vezérigazgató az MTI-nek nyilatkozva elmondta, a 75 százalékban állami, 25 százalékban 21 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő társaság közgyűlése a közelmúltban döntött arról, hogy – a korábbi évekhez hasonlóan – nem veszi ki az osztalékot, hanem a cég beruházásaira fordítja. A Bahart önerőből évente közel 700 millió forintot tud fejlesztésre fordítani, ehhez jönnek az állami források. Tavaly a társaság az állami tőkeemelésnek köszönhetően több mint 5 milliárd forintot fordított beruházásokra, köztük új hajók és kompok beszerzésére.     

Veigl Gábor elmondta, azt remélték, hogy az új hajók és kompok idén már a nyár második felére szolgálatba állhatnak, növelve a kapacitásokat, de a tó vízállásának alakulása miatt nagy valószínűséggel csak ősszel válik lehetővé a Balatonra szállításuk a Sió-csatornán keresztül.    

Mint kifejtette, a fejlesztési forrásokat elsősorban a hajóflotta felújítására és karbantartására fordítják, továbbá tervek készülnek újabb kikötőberuházásokhoz. A vitorláskikötőket tavaly Balatonbogláron, idén Balatonfüreden, Szigligeten és Siófokon fejlesztették, amely munkák ősszel Badacsonyban folytatódnak. A jegyárak infláció alatti mértékben, minden kategóriában egy számjeggyel növekedtek tavaly óta – mondta.    

Bóka István (Fidesz-KDNP) Balatonfüred polgármestere és a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke ünnepi beszédében felidézte a balatoni menetrendi hajózás kezdetét az első gőzös 1846-ban történt vízre bocsátásával, és hogy ezt követően egy év alatt 9 kikötő létesült a Balatonon. Hangsúlyozta, hogy már Gróf Széchenyi István, és Kossuth Lajos balatoni fejlesztési tervei is a tó körüli megyékkel és településekkel való együttműködésen alapultak.  

Lombár Gábor, a Balatoni Szövetség elnöke a hajózás régiós összekötőszerepére hívta fel a figyelmet. Lengyel Róbert siófoki polgármester is kiemelte a Bahart stratégiai szerepét az üdülőrégóban, és kitért arra is, hogy tavaly a városában minden korábbinál több, 1,3 millió volt a regisztrált vendégéjszaka, amelyhez hasonlóan jó évet remélnek idén is.

Forrás: mti.hu, bahart.hu