Az LMP törvényi úton szabályozná a települések teherforgalmi behajtási rendszerét. Az erről szóló törvényjavaslatukat hétfőn nyújtják be az Országgyűlésnek. Ezt Csárdi Antal az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese mondta sajtótájékoztatóján hétfőn.

    Közlése szerint javaslatuk egyértelmű felhatalmazást adna az önkormányzatoknak a megfelelő díjszabályozás bevezetésére. Megoldva az ezzel összefüggésben felmerülő problémákat.
    Rámutatott, hogy fennáll a kockázata, hogy ha a jelenlegi díjbeszedési lehetőség megszűnik az önkormányzatok számára, akkor szabályozás hiányában oly módon változna a teherautóforgalom, ami súlyos környezetszennyezést okozna.


    A díjfizetésnek fontos szabályozó szerepe van, általa lehet elérni, hogy a megfelelő időben, a lehető legkisebb mértékben, a lehető legkisebb forgalmat generálva valósuljon meg a teherautós áruszállítás. Csárdi Antal hangsúlyozta, hogy nem pártpolitikai kérdésről, konfliktusról van szó. Jogértelmezési különbség alakult ki a Kúria és az önkormányzatok között. És előbbi eddig 17 településen semmisítette meg a vonatkozó helyi rendelkezéseket. Ezt oldanák fel a javaslatukkal, megteremtve a lehetőségét annak, hogy az önkormányzatok továbbra is élhessenek a forgalomszabályozás ezen eszközével.
    Megjegyezte: mindez érinti az élelmiszerláncok áruellátását és hangsúlyosan jelenik meg a településeken az építőanyagszállításakor.

További érdekes hírek itt!

forrás: mti