Karácsony Gergely főpolgármester ma bejelentette: a Fővárosi Önkormányzat ismét pert indít a Déli Körvasút építésének meghiúsítása érdekében. Több autót, ritkább elővárosi vasúti közlekedést, rosszabb levegőt jelentene ez Budapestnek – a vasútellenes hergelés minden, csak nem valódi zöldpolitika. – reagált Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt Karácsony Gergely mai bejelentésére.

Budapest pártpolitikai csatatér. Akkor is a háborúskodást választja a főpolgármester, amikor véletlenül egy értelmes és hasznos kormányzati fejlesztés megvalósulhatna, mert Lázár János már nem tudta leállítani. – írja bejegyzésében Vitézy Dávid.

Pont ezzel a szemlélettel szeretnék szakítani, amelyben a fővárosunk minden városfejlesztési, környezetvédelmi, közlekedési stratégiájával és hosszú távú érdekével szembemegy a városvezetés csak azért, hogy lájkokat gyűjtsön és radikális ellenzéki szerepben tetszelegjen. – írja Facebook-oldalán Vitézy.

Természetesen számon kell kérni a kormányt, hogy építsen meg mindent, amit vállalt: új állomást, parkot, zajvédőfalat. De az öncélú akadályozás és pereskedés csak a pártpolitikai logikából, a DK-MSZP listavezetői szerepének megfelelni akaró főpolgármesteri szerepfelfogásból ered. – írja a kormány számonkéréséről a főpolgármester-jelölt.

A Déli Körvasút fejlesztése egyszerre európai, országos és regionális, budapesti és városkörnyéki érdek. Az új vágányok és állomások megépítése nélkül nem bővíthető az elővárosi vasúti kapacitás Rákoscsaba, Rákoskert, Budafok, Nagytétény, Kőbánya és persze az egyre növekvő agglomerációs térségek, Érd, Gödöllő vagy épp Pécel felől. Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer végre eléri a budapesti repülőteret a vasút, akkor a tervek szerint onnan is közvetlen vonatok járhatnának Budára itt. – jelentette ki a Déli Körvasút fejlesztéséről Vitézy Dávid.

A távolsági közlekedésben pedig a Déli Körvasút teszi lehetővé a Bécstől Budapesten át Erdélybe tartó nemzetközi vasúti közlekedés fejlesztését ugyanúgy, ahogy a Balaton vagy Győr felől a fővároson át Debrecen vagy Szeged felé a kapcsolatok bővítését. – írja Vitézy.

Bár gyakran mondják, egyáltalán nem igaz, hogy a Déli Körvasút fejlesztése a teherforgalom bővítése érdekében történne. A budapesti körvasút fejlesztése azt tenné lehetővé, hogy a tehervonatok ne éjjel, a zajvédőfalak nélküli pályán zavarják a lakókat, hanem nagyrészt nappal tudjanak haladni a csúcsidőn kívül, s akkor is korszerű zajvédőfalak közt, így tehát a vasút mellett élő újbudaiak is jól járnak, ha a tervek megvalósulnak. – írja a teherforgalom bővítéséről.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén Karácsony Gergely támogatásával mondta ki, hogy a vasútfejlesztés közlekedési, klímavédelmi, környezeti szempontok miatt érdemes a támogatásra és a megvalósításra. Azóta nem változott semmi, sem a vasútfejlesztés oka, értelme, hasznai, sem a műszaki tartalma. – idézte fel a négy évvel ezelőtti ülést Vitézy.

Egy dolog változott csak: Karácsony Gergely a választásra készülve újra most épp megint mindent meg akar akadályozni. Mindentől meg akarja védeni a budapestieket – ismerjük jól ezt a retorikát a kormány plakátjairól. – összegezte Karácsony Gergely fővárosi tevékenységét Vitézy Dávid.

Budapest főpolgármestereként számon fogom kérni a kormányt, hogy tartsa be a vállalásait – legyen szó új parkról, zajvédőfalról, ablakcseréről és persze az elővárosi vasúthálózat fejlesztésének folytatásáról. A mindenre nemet mondó álzöld politikát azonban nem fogom folytatni – ez ugyanis csak a lemaradás útja a sikeres európai fővárosoktól. – fogalmazott a jövőt illetően Vitézy Dávid.

A bahir.hu oldalán folyamatosan nyomon követheti a baranyai mellett az országos közéleti híreket, információkat is.