Tavaly, 2020 januárjához képest, idén októberre a hevítéses dohánytermékek eladása közel a négyszeresére nőtt, továbbá a másfél év alatt 13 millió hevítésre szánt eszközt adtak el. Ebből kifolyólag, a tradicionális értelemben vett cigarettát és a töltésre, sodrásra szánt, finomra vágott fogyasztási dohányt illeti, ott az értékesítési tendencia egyértelműen csökkent. Derül ki a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nzrt. adataiból. 

Az imént említett hevítéses dohányzás egy viszonylag új technológia, és nem szabad összekevernünk az e-cigarettákkal. A felhasznált dohány a hivatalos megfogalmazás szerint ebben az esetben olyan feldolgozott dohány, amelyet hevítenek, ám nem égetnek el, ahogy az a hagyományos termékekben történik. Ez különféle módokon valósulhat meg, ám minden hevítésre szánt dohányt tartalmazó termék dohányt használ fel az égetés nélküli gőz előállítására vagy aromásítására.

Ez az új technológia, egészen pontosan 2010-ben jelent meg az iparban, azonban hazánkban csak 2018-ban jelent meg, és a statisztikai adatok szerint népszerűsége azóta szárnyal. A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nzrt. adataiból kitűnik, hogy: amíg tavaly januárban 38,3 millió szál hevítésre szánt dohányterméket értékesítettek, úgy 2021 augusztusában már ennek közel négyszeresét, 144,3 millió szálat.

Forrás és kép