Az itt élők, itt tanulók, ide látogatók kreatív energiáit szeretné kiaknázni a város önkormányzata Pécs arculatának kialakításakor – írja közleményében az önkormányzat. Ez konkrétan azt jelenti, hogy egy szlogenpályázatot hirdetnek, ahol a cél, hogy együtt, közösen mutathassa meg a város, hogy kinek mit jelent Pécs.

A pécsi önkormányzat Gazdaságfejlesztési Főosztálya 2021 januárjában Pécsett és országosan reprezentatív kutatást végzett Pécsre, mint márkára vonatkozóan. A kutatás eredménye képezi az alapját az új városmárkának és annak az új, átfogó arculatnak, amely hűen tükrözi majd Pécs értékeit és egyediségét úgy az itt élők, mint a turisták és a befektetők felé.

Ebbe a munkába szeretne bevonni mindenkit az önkormányzat annak érdekében, hogy a pécsiek kreativitása is kellő hangsúlyt kapjon a közös munkában. A pályázóktól olyan szlogenjavaslatokat várnak, amelyek egyedi módon tükrözik Pécs különleges értékeit, legyen szó természeti kincsekről, épített környezetről, kulturális örökségről vagy éppen egyedi hangulatról.

A pályázók fejenként egy javaslattal élhetnek, amelyet online formában, adatlap kitöltésével küldhetnek be. Amennyiben a pályázó 16 év alatti, akkor szülői hozzájárulás is szükséges a részvételhez, ezzel a „talán legkreatívabb korosztály” ötleteiről sem mondanak le.

A sikeres pályázók nyereményekben is részesülnek, a legjobb szlogeneket beküldők 10 db Hullámfürdő Strand belépőt, 2 db Pécsike éves bérletet és egy, a Pécsi Állatkertbe szóló családi belépőt kapnak.

A pályázat részletei a város honlapján érhetők el.