A rendszeressé váló online csalásoknak már nemcsak magánszemélyek a célpontjai, hanem cégek is – figyelmeztetés a Mátrix Projekt keretében.

A csalók a cégeknél is ugyanazokat a módszereket alkalmazzák, mint a magánszemélyeknél – a banki belépéshez szükséges kétlépcsős azonosítás adatait akarják megszerezni. Jellemzően eddig az idősebb vagy a technikához kevésbé értő réteget célozták meg. A változás az, hogy most már a cégek, a céges számlák, az ügyintézők is ki vannak téve ennek, hiszen egypár tételtől eltekintve utóbbiak is úgy kezelik a bankszámlákat, mint a privát személyek, csak ez esetben nagyobb összegek is lehetnek rajtuk.

A Mátrix Projekt keretében mindenkit óvatosságra int a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság.

Ne klikkeljünk, ne töltsünk le dokumentumot, ne nyissunk meg linket SMS-ben! Ha pénzintézet nevében hívnak minket telefonon, szakítsuk meg a hívást, vagy kérdezzünk rá, hogy milyen ügyintézőt keressünk, hogyan tudjuk a folyamatot a bankon keresztül intézni, mert most épp nem érünk rá. Ezután pedig a lehető legrövidebb időn belül mi magunk keressük az ismert számon vagy személyesen a bankot!

Többféle módszerrel próbálnak csalók pénzhez jutni. Korábban megírtuk, hogy például az online árfigyelőre megtévesztésig hasonlító mobilapplikációval próbálják félrevezetni a fogyasztókat.  De előfordult olyan eset is, hogy 2023. augusztus végén,  ismeretlenek átvertek egy férfit és 17,7 millió forintot húztak le bankszámlájáról. A számlavezető pénzintézete ügyintézőjeként bemutatkozó hívó gyanús pénzmozgásra hívta fel figyelmét. A hihetőség kedvéért még az „Ön adathalászat áldozata lett” mondattal is ráerősített az ijedségre, majd a probléma megoldásához kollégáját, az „IT szakembert” kapcsolta, aki az „Anydesk” alkalmazás letöltését javasolta. A sértett tette, amit mondtak, aztán már csak azzal szembesült, hogy a számlájáról öt részletben leolvadt 17.769 millió forint.

forrás: police.hu